shetlander last van rug na springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan01

shetlander last van rug na springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:46

hoi,
vandaag ging ik met mijn verzorg-shet rijden met vriendinnnen. eerst hadden we een kleine fotoshoot, (er zaten toen 2 mensen op haar rug) en daarna gingen we springen. het ging kei goed! maar na een tijdje ging ze happen toen we opstegen. na een tijdje drijfde ik haar aan, ging ze kei erg bokken en bijten ! ik ben gelijk afgestapt en op haar rug gevoeld of er iets was. ik heb ontdekt dat als je nu in de zijkant rustig knijpt, ze gaat bijten en proberen te bokken ! ik weet niet hoe het kan gebeuren ! we hebben geen zadel dus het kan daaar niet aan liggen dat het te klein ofzo is. help ons !

ps. de eigenaar van de shet is nu net 2 weken op vakaqntie !

xxxxx

Science90

Re: shetlander last van rug na springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:48

Je zegt in je profiel dat je een beginner bent en je gaat springen zonder zadel? Geen wonder dat ze pijn in haar rug heeft.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:49

Welkom op Bokt!
En hoe groot waren die twee meisjes? Voor een shet zijn de meeste mensen al zwaar, maar als je dan met zn tweeën gaat.. daar kan t echt van komen! :(

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:52

Welkom! Hoe lang verzorg je je shet al? Kan het zijn dat de pony er al langer last van had? Ik zou het als ik jou was in de gaten houden en anders een DA laten komen. Enne... Met z'n 2en of een shetlander niet meer doen!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:53

Ja, je moet niet met zijn tweeën op een shetlander gaan zitten. Dat is echt niet goed voor hem of haar.

En springen zonder zadel is ook niet goed voor de rug van de shetlander. Dus ga er maar niet meer opzitten voordat de eigenaar weer terug is. En dan misschien een dierenarts laten kijken, of een osteopaat voor paarden.
Echt voorzichtiger en diervriendelijker doen hoor !

DagmarHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:54

SharonZ schreef:
Welkom op Bokt!
En hoe groot waren die twee meisjes? Voor een shet zijn de meeste mensen al zwaar, maar als je dan met zn tweeën gaat.. daar kan t echt van komen! :(

Volkomen mee eens

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:54

Het is niet erg slim om met 2en op een shetje te gaan kruipen...
Maarja dit kan een les zijn voor later!
Rij je al lang ? & inderdaad als het niet betert DA laten komen..

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:56

ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:57

en we zaten alleen maar zon 30 seconden op zijn rugje bij de fotoshoot !

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:58

Paardenfan01 schreef:
ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !

Ik zou als ik jou was even rustig aan doen met de shetlander. Niet meteen weer springen! Eerst even kijken hoe ze loopt. Hoe lang ben jij? Pas je er nog goed op? In je profiel staat namelijk dat je er alleen VD mee doet.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:59

30 seconden te lang..

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:59

Zaten ze er met 2 op tijdens het springen?
Het is trouwens echt niet verstandig om beginnelingen te laten springen , zonder zadel , als ze niks van ervaring hebben.... :n

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:00

Ik zou voorlopig niet met haar gaan springen als ze last van haar rug heeft. Misschien maak je het alleen maar erger.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:01

Maaike162 schreef:
Paardenfan01 schreef:

Ik zou als ik jou was even rustig aan doen met de shetlander. Niet meteen weer springen! Eerst even kijken hoe ze loopt. Hoe lang ben jij? Pas je er nog goed op? In je profiel staat namelijk dat je er alleen VD mee doet.

ja klopt maar mijn virndin van van ongeveer 1.55 meter hoog was er op ! ze past er eigenlijk makkijk op ! we hebben een foto dat we er met zijn fijven op staan ! ik probeer te sturen

jetpieterse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:01

Met ze'n tweeën op een shetje mag je echt NIET meer doen!
Dit is denk een van de redenen,
Ik zal even rustig aan doen en er goed op letten
(dus ook niet 'proberen' of ze nog kan springen!)
En anders DA of eigenaar in schakelen...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:02

als ik de eigenaar was van deze shet dan had jij nu hele blauwe billen en zou je nooit meer binnen 5meter van mijn paarden mogen komen !

De eigenaar is 2wkn op vakantie en je besluit een pony-party te houden met vriendinnen en de zusjes daarvan ? totaal onverantwoordelijk en achterbaks als je het mij vraagt. Blijf maar ver weg van dat beestje en laat haar bijkomen van dit "avontuur" hopelijk heb je geen blijvende schade aangericht.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:03

xanthos111 schreef:
Het is trouwens echt niet verstandig om beginnelingen te laten springen , zonder zadel , als ze niks van ervaring hebben.... :n

nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trek de shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !

jetpieterse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:03

Ik hoop dat ik verkeerd heb begrepen,
En dat je niet met ze vijfen OP het paardje hebt gestaan?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:04

Paardenfan01 schreef:
xanthos111 schreef:

nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trek de shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !

Beginnelingen is in mijn ogen de basisgangen nog niet onder de knie hebben ? Zolang je geen basis hebt in dressuur moet je al niet gaan springen met je paard. Maar dat is mijn visie natuurlijk :)
En een pony "trekken" over de hindernis is al zeker not-done.

jetpieterse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:04

VERKEERD BEGREPEN!

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:05

Mist schreef:
als ik de eigenaar was van deze shet dan had jij nu hele blauwe billen en zou je nooit meer binnen 5meter van mijn paarden mogen komen !

De eigenaar is 2wkn op vakantie en je besluit een pony-party te houden met vriendinnen en de zusjes daarvan ? totaal onverantwoordelijk en achterbaks als je het mij vraagt. Blijf maar ver weg van dat beestje en laat haar bijkomen van dit "avontuur" hopelijk heb je geen blijvende schade aangericht.

hallo waar slaat dit op? ik had toestemming van de eigenaar om het door mijn viendin in te laten rijden oke ! en het zadeltje komt na de vakantie binnen. en wij mishandelen hem niet, we rijden hem in ! ze heeft nog nooit gesprongen en nu kan ze het eindelijk ! we zijn trots op haar en deze reacties hoeven we niet.

jetpieterse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:05

xanthos111 schreef:
Paardenfan01 schreef:

Beginnelingen is in mijn ogen de basisgangen nog niet onder de knie hebben ? Zolang je geen basis hebt in dressuur moet je al niet gaan springen met je paard. Maar dat is mijn visie natuurlijk :)
En een pony "trekken" over de hindernis is al zeker not-done.

Ik ben het met je eens!

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:06

Mist schreef:

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:07

Paardenfan01 schreef:
xanthos111 schreef:

nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trekde shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !

Ik snap niet waarom jij die verzorpony hebt..

Je TREKT de shet over de hindernis, terwijl je hem inrijd! Doe eens normaal en groei op! ALs de pony nog nooit over die hindernis heeft gesprongen et iemand erop dan trek je NIET! EN al helemaal niet met een beginner!
Sorry hoor!
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 08-08-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:07

jetpieterse schreef:
VERKEERD BEGREPEN!

7ja. de meisjes waren alleen 30 seconden met zijn 2e op zijn rug om een foto te maken. daarna gingen ze alleen op zijn rug rijden.