Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardenfan01 schreef:ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !
Maaike162 schreef:Paardenfan01 schreef:ja, mijn vriendin ging erop springen, ze is 13 en is erg klein, en weegt maar 35 kilo (ze heeft al 4 en half jaar ervaring dus daar kan het niet door komen) en daarna reden haar zusje en de mijne op. ze hebben geen ervaring dus misschien kan het daardoor komen... ze zaten er op en probeerden over de hindernis te komen (bakstenen met een stuk hout). morgen ga ik proberen of ze nog kan springen !
Ik zou als ik jou was even rustig aan doen met de shetlander. Niet meteen weer springen! Eerst even kijken hoe ze loopt. Hoe lang ben jij? Pas je er nog goed op? In je profiel staat namelijk dat je er alleen VD mee doet.
xanthos111 schreef:Zaten ze er met 2 op tijdens het springen?
Het is trouwens echt niet verstandig om beginnelingen te laten springen , zonder zadel , als ze niks van ervaring hebben....
Paardenfan01 schreef:xanthos111 schreef:Zaten ze er met 2 op tijdens het springen?
Het is trouwens echt niet verstandig om beginnelingen te laten springen , zonder zadel , als ze niks van ervaring hebben....
nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trek de shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !
Mist schreef:als ik de eigenaar was van deze shet dan had jij nu hele blauwe billen en zou je nooit meer binnen 5meter van mijn paarden mogen komen !
De eigenaar is 2wkn op vakantie en je besluit een pony-party te houden met vriendinnen en de zusjes daarvan ? totaal onverantwoordelijk en achterbaks als je het mij vraagt. Blijf maar ver weg van dat beestje en laat haar bijkomen van dit "avontuur" hopelijk heb je geen blijvende schade aangericht.
xanthos111 schreef:Paardenfan01 schreef:
nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trek de shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !
Beginnelingen is in mijn ogen de basisgangen nog niet onder de knie hebben ? Zolang je geen basis hebt in dressuur moet je al niet gaan springen met je paard. Maar dat is mijn visie natuurlijk![]()
En een pony "trekken" over de hindernis is al zeker not-done.
Mist schreef:als ik de eigenaar was van deze shet dan had jij nu hele blauwe billen en zou je nooit meer binnen 5meter van mijn paarden mogen komen !
De eigenaar is 2wkn op vakantie en je besluit een pony-party te houden met vriendinnen en de zusjes daarvan ? totaal onverantwoordelijk en achterbaks als je het mij vraagt. Blijf maar ver weg van dat beestje en laat haar bijkomen van dit "avontuur" hopelijk heb je geen blijvende schade aangericht.
Paardenfan01 schreef:xanthos111 schreef:Zaten ze er met 2 op tijdens het springen?
nee tuurlijk niet ! gewoon in je eentje en ik trekde shet over de hindernis.. en een beginner moet het toch ooit leren? dus het slaat nergens op om te zeggen dat beginners nooit mogen springen. jij kon er vroeger ook niks van hoor !