is dit normaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:42

Ik deed het vroeger toen ik 11 was met mijn verzorgshetjes. Die moesten 'savonds naar stal en dan crosten wij zonder iets over de wei naar stal Haha!. En dan net voor de stalfdeur eraf springen, anders kreeg je hoofdpijn Haha!

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:25

Ik deed het vroeger ook wel eens, nu niet meer. Ja, als ik een paard heb waar het mee kan. ( vind het een beetje zonde om dit met een Z paard te doen)

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 13:59

nou als het een dier is waar het mee kan is het denk ik wel goed voor hem is een keer lekker relaxt of is ie zo moeilijk dat ie dan nooit meer normaal loopt Verward

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:34

zomers doe ik dat weleens in de wei, maar meestal pak ik er dan snel een halster bij, omdat hij anders gaat hippen met z'n hoofd tussen z'n benen Haha! (nu kan ik er om lachen, op het moment zelf poep ik altijd bijna in m'n broek Knipoog Bloos! )

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:43

Hoi, hoe moeilijk Vignir ook is voor mij. Ik rijd hem dus ook wel eens helemaal "bloot" in de paddock. Dan merk ik pas goed hoeveel je kunt met alleen je lichaam. Onder het zadel tölt hij best moelijk soms en 1 keer is het me dus "bloot" gelukt. Ik had een pluk manen vast en ging gewoon zitten zoals ik in tölt met zadel ook doe...gaf been en hij töltte rond. Het gebeurt niet zo vaak, maar toen was ik blij met hem! Verder heb ik laatst bij Paard en Koets een rijhalster gekocht van de Singlefooters. Gister op mijn merrie Glod geprobeerd die ik normaal met halster moelijk kan rijden. het halster trek je snel scheef. Met dit rijdhalster ging het heel goed en ze was goed nageeflijk. De kinriem zeg maar zit hier door 2 ringen en kan dus heen weer. Verder rijd je meer met neusdruk. Het voelde goed in elk geval. Groetjes!

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 16:38

je moet wel uitkijken en niet te vaak doen want ik heb een keer een paard gezien die ze neus helemaal open was maar ik had ook gezien hoe die werd gereden western --. nix mis mee maar heel ruig enzo egt zielig

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:03

Huh, waardoor had ie zijn neus dan kapot? In principe rijd je toch zoveel mogelijk op zit? Of reden ze die soms met een hackamore? Wat ik gebruik lijkt meer op een gewoon halster en mijn merrie reageerde gister meer op zithulp dan ik van haar gewend ben.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:34

roosaatje schreef:
nou als het een dier is waar het mee kan is het denk ik wel goed voor hem is een keer lekker relaxt of is ie zo moeilijk dat ie dan nooit meer normaal loopt Verward


voor het paard wat ik bedoel is het relaxter om naar buiten het bos in te gaan, met zadel en hoofdstel (tenzij je dood wil, hij is niet zo braaf) dan m zonder iets te rijden. Hij is het niet gewent en raakt helemaal in de stress. En het duurt een paar weken voordat hij dan weer normaal een goede Z proef loopt.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:51

Hihi, maar mijn IJsjes lopen ook geen Z-proef hoor! Maar met die grote paarden kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik doe het al vanaf dat ik mijn paarden heb. Zelfs Lyngvi rijd ik in de bak wel eens met een halster. Met tuig wil hij altijd veel te hard en zonder tuig is hij wel rustig. Ik heb toch het idee dat dat aan mijn inwerking ligt. Ik heb vaak het gevoel dat zo'n zadel me in de weg zit. Toen ik voor Vignir geen passend zadel had reed ik met een kussentje. Heerlijk door het bos heen crossen, maar dan wel met hoofdstel, hoor.