Ik zit hierover te denken (je moet wat als je niet veel kan door maag- en darmklachten

Ik heb momenteel 2 weides die tegen elkaar aan liggen. Het is totaal niet mijn bedoeling om gras te hebben, hoe minder hoe beter

De reden dat ik dit wil doen is omdat ik merk dat ik regelmatig in de weide speel, en dit veel voordelen heeft tov de piste die driekwart van het jaar niet fijn genoeg is. Of te zwaar, of te stoffig, vaak zelfs beiden (zeker met zo'n zomer als nu

Ik heb eigen hindernis- en speelmateriaal wat nu naast de piste ligt. Dit moet ik steeds de piste inhalen en weer opruimen, en ik merk dat dit mij beperkt in het dingen doen, ik gebruik het materiaal niet zoveel als ik zou willen. Als ik mijn eigen speelweide heb kan ik het gewoon laten liggen, en af en toe eens verplaatsen.. En dan ligt het in mijn weide, waar anderen zich vast niet geroepen voelen om het ook te gaan gebruiken, zoals nu wel gebeurd.
Dus voor mij eigenlijk veel voordelen ... maar zijn er ook nadelen?
De grond van de weide is zandgrond en het stuk dat ik zou opofferen is achteraan. De hele weide blijft eigenlijk altijd heel fijn droog, ook na langere periodes van regen (in tegenstelling tot de uitloop

De breedte is dus sowieso 30m, dat is het makkelijkste. Maar de lengte? Ook 30m, een vierkant dus? Of zijn er andere, meer handige, opties? Neem aan hoe groter, hoe minder kans op die baggerbende .. Zou 30 op 30 daarvoor genoeg zijn? Bedoeling is dus enkel erin te spelen, niet dat de pony's er ook zo in lopen overdag, want dan heb ik geen speelmateriaal meer

Ben benieuwd naar meningen en ervaringen

Moet het niet duidelijk zijn dan wil ik ook nog wel een poging doen om een tekening te maken