vliegendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 11:46

hallo,

ik ben op zoek naar een nieuw vliegendeken. Ik heb een maand geleden 1 van pagony gekocht in 205 maar dat is veel te strak aan de borst. Dan heb ik een borstverbreder gekocht en nu past het maar nog steeds niet ideaal want gisteren was het helemaal verschoven op de wei.
Ik wil dus een goed deken, wat niet verschuift.
Ik twijfel alleen of ik een 205 of een 215 moet nemen. Hij is bijna e1m80 en heeft een brede borst. Kan het kwaad als het iets te groot is?
Wat ik bedoel is: als je moet kiezen tussen iets te krap en iets te groot, toch beter iets te groot, neen?
Hebben jullie ervaring met dit deken? Want dat valt qua prijs wel heel goed mee en heeft de buikflappen.

http://www.goedkopepaardendekens.nl/pro ... asker.html

Suggesties zijn ook altijd welkom.

yumi01

Re: vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:53

kijk eens op de site van nika paardendeken. Ik heb al meerdere dekens van nika(ook vliegendekens) en ze bevallen zeer goed(en zijn niet duur) ik heb mijn paarden al 3 jaar de zelfde vliegendekens op in de zomer.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:56

Bij twijfel zou ik liever iets te groot nemen dat een deken die te strak zit. Ons paard is 1.75 en had vorig jaar een 205. Nu is hij wat forser en meer gespierd geworden en o.a. om de borst paste het eigenlijk niet meer. We hebben nu een 215 en die zit prima. Liever dat er achter en aan de zijkant wat langer hangt, dat kan weinig kwaad, lijkt me hoewel dat bij ons wel goed zit.

Kan je eens van iemand anders een 215 passen om te kijken hoe dat zit? Wel kan het per merk wat schelen, net als bij kleding. Wij hebben QHP.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:25

Martie schreef:
Bij twijfel zou ik liever iets te groot nemen dat een deken die te strak zit. Ons paard is 1.75 en had vorig jaar een 205. Nu is hij wat forser en meer gespierd geworden en o.a. om de borst paste het eigenlijk niet meer. We hebben nu een 215 en die zit prima. Liever dat er achter en aan de zijkant wat langer hangt, dat kan weinig kwaad, lijkt me hoewel dat bij ons wel goed zit.

Kan je eens van iemand anders een 215 passen om te kijken hoe dat zit? Wel kan het per merk wat schelen, net als bij kleding. Wij hebben QHP.

Hey,

Ik heb een vliegenrijdeken in 215 en dat past perfect maar is dan dan ook wel weer van een ander merk.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 12:32

yumi01 schreef:
kijk eens op de site van nika paardendeken. Ik heb al meerdere dekens van nika(ook vliegendekens) en ze bevallen zeer goed(en zijn niet duur) ik heb mijn paarden al 3 jaar de zelfde vliegendekens op in de zomer.

Hey,

Dank je. Net even gekeken en ziet er inderdaad goed uit. Zou je dan voor de 205 of de 215 gaan? Hoe vallen ze?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:33

Ik zou gewoon vragen bij de winkel of je een deken mag passen en bij niet passen terugbrengen. Bij sommige winkels doen ze dat wel. Evt. over andere deken heen leggen zodat hij niet vies kan worden.

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:23

ik heb voor mijn grote(1.70 cm)en vrij brede paard een 215 gekocht. Bij dekens zonder hals heb ik maat 205. Ik ben blij dat is de 215 heb want die past super.Je kan hem op de borst ook nog verstellen. Ik zou als ik jou was een 215 nemen en als hij toch niet past mag je de deken terugsturen.

Capri5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:26

Ik heb ook een groot paard van 1.80 en ik heb hetzelfde probleem aan de borst!