Als eerste wil ik even zeggen dat het kan zijn dat hier misschien al topics over zijn, maar ik vind het niet echt duidelijk met de zoekfunctie, of ik vind het, maar er staan geen duidelijke antwoorden bij, daarom dat ik gewoon een fris nieuw topic open.

Ik ben op het moment bijna vijftien, en heb nog 3 jaar van mijn middelbare school te gaan. Een eigen paard zal er niet in zitten in die tijd. Daarna wil ik graag gaan studeren, dus daar worden ook nog wat jaren bijgeteld en met wat geluk heb ik het liefst al een vaste baan. Ik ben me ervan bewust dat het op het moment niet de makkelijkste zaak is om een baan te vinden, en of het tegen dan verbetert is valt niet echt goed in te schatten, maar het is maar om een idee te hebben.

Ik hoop dat ik rond die tijd na mijn studie een eigen paard zou kunnen kopen, aangezien dat al tijden ene grote droom van mij is. Nu heb ik echter niet zo’n goed inzicht op de kosten per maand en de eenmalige kosten in het begin, zoals de aankoop van het paard, de benodigdheden voor het paard enzo.
Ik heb geen ambitie om wedstrijden te rijden, dus het zal gewoon een paard zijn om creatief mee te rijden, misschien af en toe een sprongetje voor de fun, en voor de rest gewoon buitenritten maken en in de bak rijden.
Verder heb ik echt een voorliefde voor grote paarden, als ik weer eens op een paard van 1.70 kan rijden ben ik echt in de hemel. Het ras maakt me op zich niet zo veel uit, qua karakter (en dat sluit wel wat aan bij het ras waarschijnlijk) hou ik van paarden die graag voor je werken en niet té moeilijk zijn, maar waar je ook niet zomaar op kan stappen en weg kan rijden zonder ervaring.
Als ik dan de mogelijkheid vindt om mijn paard ergens te stallen met 24/7 weidegang met schuilstal, zou ik voor zoiets willen gaan.
Kan iemand me een beetje vertellen hoeveel de beginkosten ongeveer zouden zijn, en hoeveel de maandelijkse kosten van een paard ongeveer zijn?
Groetjes, Charlotte.