1 hectare voor 3 pony's is zeker genoeg, maar als je ze er in de winter op laat lopen heb je kans dat er in de lente pas heel laat gras komt en je dus niet voldoende hebt voor de zomer.
ik zou dan ervoor kiezen een stukje af te zetten en hier een paddock van te maken. ook al in het een hectare, ze lopen het echt stuk..
weide kun je onderverdelen naar eigen inzicht, in 4 of 6 stukken, of nog kleiner, wat je zelf wil en handig vind qua aangroeien.
water in de winter is een ramp qua dichtvriezen, wij hebben een 600 liter bak die we dagelijks ijsvrij maken en bijvullen ( kleiner aantal liters bevriest dus vandaar dat we hem gevuld houden.)
we hebben een waterbak op een aanhanger waar we mee gaan bijvullen.
misschien voor de zomer een weidepomp, alleen hoe je dat aanlegt durf ik niet te zeggen.
zadels e.d heb ik thuis en neem ik mee zodra ik daarheen ga, borstels kun je een kist voor maken van betonplex en hier een slotje opdoen. deze vastzetten met een ketting aan de waterbak bv of een paal in beton storten waar je hem aan vast zet.
mest gewoon slepen, goed voor de bodem en scheelt een hoop scheppen...
doen wij nadat ze van een stuk af zijn.
het is goed te doen, alleen met water in de winter ben ik blij met hulp van mijn vriend die wil helpen met de aanhanger daarheen rijden en de waterbak vullen. de rest is prima in je eentje te onderhouden.