mat moet ik in de stal op de grond doen en ander dingen voor pony in of buiten de stal bv in de wei ik heb 6 paarden en ik wil graag wat leuks voor ze neer zetten of dat ze het vijn hebben
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld, maar in de stal kun je van die rubberen tegels leggen, das heel goed voor de hoeven. Maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar vlas. Dit is heel makkelijk in onderhoud. Je schept de vieze/natte delen er zo uit en het absobeerd heel goed. dus mocht het nat worden door bv wat regen etc, dan kan je pony toch droog slapen. Wel opletten of je pony het opeet. Net als met stro kan een paard er koliek van krijgen! In de wei zou ik gewoon een afdakje zetten zodat ze wat schaduw heben en beschutting. Misschien kun je er een sproeier neerzetten met dit hete weer! Weet niet of ze van water houdt?
Geplaatst: 02-08-13 15:12
Speeltjes voor een paard is een mensengedachte. Paarden zijn het gelukkigst als ze gewoon met elkaar kunnen spelen. Je zou voor het knagen wel een paar wilgentakken neer kunnen leggen.
Sommige takken vinden paarden leuk om aan te knagen, wel opletten sommige zijn giftig! Sowieso genoeg weidegang en genoeg ruwvoer. In de wei kun je ook een speelbal leggen
Resfeber
Geplaatst: 02-08-13 21:25
Goed van je dat je graag wilt dat je paarden het fijn hebben. Toppie! Je paardjes zullen gelukkig zijn als ze met elkaar kunnen spelen en rennen in de wei. Als je wilt dat ze zich niet gaan vervelen op stal kan je bijvoorbeeld een bal of een anders speeltje in de box hangen.
Als je inmiddels 6 paarden hebt en moet vragen wat je in een stal doet als bodembedekking..... Maargoed hopelijk heeft hij goede begeleiding..
Persoonlijk vind ik de beste bodembedekking strokorrels, met aanvullend hooi en stro als ruwvoer. Vind ik nog beter dan stro en vlas. Stro word snel vies en nattig maar het is natuurlijk weer goedkoper. Strokorrels, iedere dag de drollen en natte plekken eruit en dan heb je altijd een perfect schone stal. Verder.. Mijn pony heeft een liksteen in zijn stal, maar niet ieder paard maakt hier verstandig gebruik van, daar op letten dus. Speeltjes? Het is paard afhankelijk, de mijne doet er niets mee, een ander kan helemaal los gaan met een bal. Het belangrijkste is nog altijd sociaal contact, dus dat zit al goed.
joyce B
zo veel mogelijk met andere paarden en pony's in de wei en evt. op een paddock/in de bak en zo kort mogelijk op stal. Gezelschap van andere paarden en iets te eten en lekker kunnen lopen, liggen, rollen en om zich heen kijken vinden paarden het fijnst.
In de stal het normale brokjes voer in een speelbal/voerspeeltje geven in plaats van in een voerbak zodat ze hun best moeten doen om elke keer een paar brokjes te verdienen, het ruwvoer in een fijnmazig hooinet ophangen in plaats van los op de grond, liefst verschillende soorten gemengd zodat ze kunnen zoeken welke sprietjes ze het lekkerst vinden en het eerst willen eten. een blokje berkenhout of wilgenhout of van fruitboom (appel bijv.) ophangen om de schors er af te eten...