tips voorbereidingen fotoshoot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baszo17

tips voorbereidingen fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:16

Hallo bokkers,

ik heb volgende week een foto shoot met mijn 2 paarden.
de ene is 24 en de ander net 4. Zij is wel zadelmak maar invlechten kent ze nog niet.
hebben jullie tips om het paard mooi te maken met leuke foefjes etc?

hoelang van te voren ben je bezig en hoe laat ik mijn hoofdstel blinken?

groeten

veronique100

Re: tips voorbereidingen fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:18

Je kan bijvoorbeeld nepbloemen kopen en in de manen doen, of hartjes...
Hoofdstel gewoon de dag van te voren invetten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:20

Echt goed poetsen, en uiteraard even netjes toiletteren. Dan wat babyolie tussen je handen wrijven, en even rond de ogen en de neus smeren.
Knotten mag, maar hoeft natuurlijk niet. Persoonlijk zie ik manen veel liever los.

Tuig gewoon netjes poetsen.
Heb je iets van een mooi (net) halster ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:37

Vraag het je fotograaf! Die heeft als het goed is veel ervaring dus kan je wel goede tips en leuke ideeën geven :)

Ik denk zelf dat het volledig afhangt van wat jij wilt en wat mogelijk is met je paard. Ga je voor een nette sportlook, dan is het mooi als de manen er ondanks dat ze niet geknot zijn wel verzorgd uitzien. Staart gewassen en uitgeplozen. Je paard netjes gepoetst of zelfs gewassen, etc. Er zijn genoeg middeltjes verkrijgbaar voor extra glans, en het hoofd kan je vlak voor de fotoshoot nog even 'afnemen' met een doekje babyolie bij een donker gekleurd paard :) Hoofdstel of leren halster kun je vooraf een keer even vetten en met olie behandelen, en vlak voor de shoot heb je van de goedkope kleine sponsjes die leerproducten extra laten glimmen. Ik denk dan zelf aan dit type foto's (waarbij zowel hoofdstel als een mooi leren halster goed passen, vind ik zelf)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater of met halster: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Voor een heel andere sfeer zie je vaak inderdaad (nep)roosjes of andere bloemen in de manen, bijzondere halsters of halsringen (met veren of dromenvangers eraan), eigenaren zelf in jurk, etc. Genoeg te verzinnen :D Wat voorbeeldjes, misschien heb je er wat aan ter inspiratie:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater met bloemen, of juist weer iets heel anders met veren: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

En als je zelf nog op de foto wilt, vergeet dan niet zelf een leuke outfit aan te trekken. Belangrijkste vind ik altijd: iets waar jij je op je gemak in voelt en wat bij je past, dus wat je later ook graag terugziet op de foto.

Andere voorbereidingen: leer je paard netjes stil staan, zelfs als je hem ruimte geeft aan het touw of om hem heen beweegt. Als je losgooifoto's wilt, gooi van te voren je paard al eens los en kijk waar hij op reageert met het 'opjagen', kijk hoe hij reageert, zodat je dit alvast weet en niet voor verassingen komt te staan. Neem op de dag zelf ook wat nieuwe, leuke of juist 'vreemde' dingen mee voor je paard (feesttoeters, ballonnen, plastic zakjes, rammelbakje, wat lekkers, etc). De bedoeling is niet dat je paard ervan schrikt, maar dat je daarmee de aandacht kan trekken en de oren dus naar voren staan op de foto's.

Veel plezier!!

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 19:25

wauw!! super tips allemaal bedankt!! :)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:33

idd babaydoekjes voor het lichaam en babyolie voor rond de neus/ogen :)
verder kun je wat geluiden downloaden op je telefoon om de aandacht van je paard te trekken (paardengehinnek doet het vaak goed)