paard verhuizen ~ discussie topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starzu

paard verhuizen ~ discussie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:33

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een paard gekocht met mijn buurmeisje. Je kent het verhaal vast wel. Je zoekt een goede stalling en weide voor hem of haar. Je haalt het paard op met een trailer en laad hem in. Als die bij de andere stalling is laad je hem weer uit en zet hem in zijn of haar stal. Ons paard reageerde erg goed op de omgeving en had er 0% problemen mee. Maar het punt was, de eigenaar van de staling kon niet van vrouwen af blijven. Jullie snappen dat het niet erg handig is als twee jonge meiden daar rondlopen... het enige wat we konden doen is verhuizen naar een andere stal. Natuulijk heel spijtig voor ons paardj :( toen we daar aankwamen ging het niet zo best. Ze ging helemaal te keer en ging hinniken als een malle. Het kwam ook omdat deze stallimg stukke groter was als haar vorige. Gelukkig zijn we al een hoop maanden verder en heeft ze het echt naar haar zin. We hopen haar ook NOOIT meer te hoeven verhuizen.
Mijn vraag was eindelijk: wat vinden jullie van dit verhaal en wat hadden jullie anders aan gepakt??

Groetjesss mij!

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:45

Ah wat rot dat er zo'n staleigenaar was!

Als ik dat zou hebben had ik ook van stal veranderd
Laatst bijgewerkt door RoosTaffy op 30-07-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Starzu

Re: paard verhuizen ~ discussie topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:47

Tja het was echt wel dikke pech.. toen wij weg waren had hij geen mensen meer op zijn stal. Dus stiekem lach ik hem nu wel uit. Hihi

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:49

Het welzijn van een paard is me heel wat waard, maar mijn eigen welzijn is toch echt het belangrijkst. Jullie hebben een goede keuze gemaakt.

Dat een paard na een verhuizing wat onrustig is, is vrij normaal. Alle paarden moeten aan zo'n overgang wennen. Bij de één merk je er meer van dan bij de ander.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 11:06

Bedankt dat jullie er zo over denken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:30

verstandig om daar weg te gaan.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:51

Ik zou ook van stal zijn veranderd.
Vind het alleen maar verstandig dat je bent weggegaan!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 10:48

Ben erg blij dat jullie er zo over denken!. :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:54

Ik vraag me af waarom je deze vraag stelt, sta je er wel achter dat je verhuist bent dan?

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 10:57

Ja tuurlijk wel heb het daar prima naar mijn zin! Alleen ik vroeg me af of ik wel de juiste keuze had gemaakt. Tuurlijk snap ik dat ik dat zelf moet bepalen. Alleen ik wou het graag van andere bokkers horen. Ik zit er ook niet meer mee hoor want het is al een paar maanden geleden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:03

Ik denk dat het de beste beslissing is die je hebt kunnen maken, ik zou niet graag bij zo'n man op stal staan namelijk maar ik vroeg me af waarom je hier dus bevestiging zoekt.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:06

O oke dat snap ik wel. Als ik jou was zou ik het ook gevraagd hebben. Ik wil het niet echt bevestiging noemen. Het is nogal moeilijk uitteleggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:34

In zulke gevallen is het gewoon niet anders. Op een stal blijven staan met een grijpgraag iemand is niet verstandig, dan zit er niets andres om dan de spullen te pakken en te verhuizen. Heel jammer van het paard, dat wederom weer flink moet wennen en over de zeik is, maar naast het welzijn van je paard gaat het ook om het welzijn en de rust van de eigenaren vind ik. Je paard kan het nog zo naar je zin hebben, als je zelf niet meer met plezier naar je paard gaat, zou ik ook verhuizen. Dat is even belangrijk vind ik.

Verhuizen is nooit leuk, en het ene paard doet het beter dan het andere. Mijne was na een half jaar pas echt weer zichzelf.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 13:25

Op het begin was ze al helemaal over de zeik. Omdat haar andere vrienden nog op de oude stal stonden. Alleen die zijn gelukkig ook naar dezelfde stal verhuisd.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:48

Het ene paard kun je makkelijker van stalling wisselen dan de ander. Ik heb paarden die het niets uitmaakt maar ook verschillende die echt even van slag zijn. Ik denk wel dat je een goede beslissing genomen hebt. Als je jezelf niet echt veilig voelt op een stal is het hoog tijd om je biezen te pakken.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:05

Het verhuizen van mijn paarden is niet is dat ik licht opneem, maar zou ik met een staleigenaar zitten die zijn handjes niet thuis kan houden dan zie ik het toch wel echt als noodzaak.

Als ik het niet heb over een situatie zoals de jouwe dan zal ik niet snel mijn paarden verhuizen, alleen als ik zelf zou verhuizen en te ver weg kom te wonen(en dan eigenlijk alleen als ik hetzelfde of beter kan bieden aan ze). Ze staan nu eenmaal in een kudde, hebben daar relatie's die voor hun heel erg belangrijk zijn(vriendschappen die in princiepe een leven lang meegaan voor ze), ze daar uit trekken is niet iets wat je zomaar kan doen wat mij betreft. Ik mag graag denken dat ik belangerijk ben voor mijn paarden, maar dat komt niet in de buurt van hoe belangrijk die kudde is voor ze.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:56

^^ al haar vrienden zijn naar dezelfde stal verhuisd. :)

kiona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:11

Ik zou de volgende keer wat beter opletten, niet dat je het dan meteen kon weten maar goed. De volgende keer zou ik in naar een stalling gaan waar je iets over weet ( als het netjes is bijv. )
Gelukkig zijn jullie daar nu weg, en gaat het goed met jullie paardje! :)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 18:14

Ja bedankt zal er aan denken en idd gelukkig gaat het goed met ons paardje! ^^

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:57

ik zou niet alleen weg gegaan zijn, maar ik zou ook aangifte doen! Wat een griezel zeg, bah! Straks neemt ie weer nieuwe pensionklanten en doet ie hetzelfde bij die meiden....