Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Oude paarden kunnen soms niet meer goed met andere samen ivm gebreken.
Sommige mogen geen hooi meer en moet je dus speciaal voeren.
Je staat vaker voor een moment dat je het niet meer kan aanzien en de eigenaar het laat aanmodderen tot een natuurlijke dood.
Sommige eigenaren doen bij de eerste afspraak heel lief om vervolgens na het dumpen van het paard nooit meer te betalen (overkomt een kennis van mij niet zelden).
Anderzijds heb je minder volk en gedoe op je erf.
Jet schreef:MarrieLeen, natuurlijk is er een verschil tussen pensioen en pension. Maar ik hecht belang aan een smid waarin ik vertrouwen heb. Als er bijvoorbeeld maar 1 smid op het erf mag komen en dat is er net eentje die ik niet zie zitten, dan komt mijn paard daar niet te staan. En ik wil wel graag mijn trailer daar bij de hand hebben voor het geval er iets aan de hand is en mijn paard snel vervoerd moet worden.
Nu is het voor mij niet aan de orde hoor, ik wil mijn paard ( als het al met pensioen kan) in de buurt houden en de stalling waar ik nu sta is dan voor mij en mijn paard prima geschikt.
Sizzle schreef:Als ik niet zelf mijn DA en hoefsmid kan kiezen indien ik dat voor noodzakelijk acht, dan ben ik ook rap weg![]()
Maar in de praktijk heb je niet eens 20 DA of HS in de buurt dus meestal heb je je hooguit 4-5 verschillende die langs komen.
capopjekop schreef:Ik zou voor een rusthuis minder willen betalen dan voor een pensionstalling. Luxe zoals een (binnen)bak enz heb ik niet nodig.
anneliesdj schreef:capopjekop schreef:Ik zou voor een rusthuis minder willen betalen dan voor een pensionstalling. Luxe zoals een (binnen)bak enz heb ik niet nodig.
Die luxe krijg je ook niet, maar in plaats daarvan heeft je paard dagelijks aandacht en controle, wordt regelmatig gepoetst, hoefsmid, da en entingen worden verzorgd, je paard krijgt speciaalvoer, wordt apart gezet en apart verzorgd indien nodig, enz enz.
De verzorging is echt wel even wat meer dan op een pensionstal waar ze alleen gemest en gevoerd worden.