paard bezoeken tijdens kliniekopname

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

albertje

paard bezoeken tijdens kliniekopname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:10

Mijn merrie met haar veulen staan sinds dinsdag in een kliniek.
Fijne mensen en een goede verzorging. Ze gaan gelukkig ook een paar uur per dag naar buiten.
Dus hierover geen zorgen.
Woensdag ben ik na mijn werk ff even op ziekenbezoek geweest.
En dan na half uur weer naar huis. Staldeur dicht en weg.
Paard en veulen achter latend.
Hoorde de merrie nog hinniken tijdens wegrijden.
Vandaag was ik weer op weg. 20 km voor de kliniek ben ik omgedraaid en weer naar huis gereden.
Mijn dilemma is namelijk..... weer weggaan lijkt mij verwarrend voor de merrie. Ze ziet me hoort me en dan ben ik weer weg. Ze staat bij mij thuis dus normaal ziet ze me veelvuldig. Nu staat ze in een vreemde omgeving en een half uur ben ik bij haar en dan ineens niet meer.
Kan een paard dit begrijpen of denk ik te ingewikkeld.

F_inley

Re: paard bezoeken tijdens kliniekopname

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:14

Ik ken het. Vorig jaar met mijn paard het zelfde gehad die bleef elke x hinniken en onrustig doen als ik weg ging hoorde het zelfs nog als ik al in de auto zat vreselijk! De van mij stond ook nog eens 80 km verderop. Toch reed ik elke dag heen en weer en elke dag werd het minder het gehinnik net als of hij wist ze komt toch wel terug. Ik denk dat je moet doen wat je zelf aan kan en naar je eigen gevoel moet luisteren.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:18

Ik ging wel dagelijks op bezoek.. Ook altijd hinniken als ik kwam, maar ze bleef wel rustig als ik weer wegging. Heb er eigenlijk verder ook niet bij nagedacht. Ik denk dat je prima langs kan gaan, lekker even wat afleiding voor ze. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:34

ja dat is een lastig dilemma he...

Ik merkte dat mijn merrie er wel heel erg van opfleurde als ik kwam, en als ik geweest was zakte de koorts ook wat en ging ze weer wat eten...
misschien toeval, ik weet het niet...
Maar zij wilde ook niet dat ik weer weg ging, en dat maakte het ook wel lastig...
Ze ging schuin voor me staan en blokkeerde zo de uitgang voor me, zodat ik in de box moest blijven... :+

In het begin gingen we om de 2/3 dagen, daarna kwam ze in de quarantainestal en mochten we alleen onder begeleiding, toen zijn we noodgedwongen minder gegaan...

Sem86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:55

Jouw herkend is, je bent vertrouwd, denk dat het alleen maar goed is als je langs gaat. Als het lang gaat duren in de kliniek dan weer je paard op een gegeven moment dat je wel weer langs komt. En niet dat je je paard verlaat oid.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:53

Ben blij dat juliie zo reageren geeft wel weer steun. ga morgen wel weer bij ze langs. Is nu 4 dagen geleden en ik hoop dat ze eind deze week weer naar huis mogen

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:58

het klinkt misschien zweverig. maar ik zou het je merrie uitleggen, dat je terug komt en haar niet vergeet. veel sterkte

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:37

nee niet zweverig, ik zou dat ook doen. En ik zou zo vaak langsgaan en zo lang blijven als mogelijk is.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 22:17

ben inmiddels 2x op visite geweest. De 1e x was ze zeer tevreden en het veulen hinnikte zelfs. Gisteren was de merrie alleen maar boos en in slecht humeur. In overleg DA mogen ze as zaterdag weer naar huis. Pff is fijn. Jullie allemaal bedankt voor de positieve reacties

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:19

En zijn ze weer lekker thuis?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:32

mijn verzorgpony heeft heel veel in de kliniek gestaan. Eigenlijk kwam er elke dag iemand op bezoek. Of de eigenaar, of ik, of de vriend van de eigenaar. We merkte dat hij heel erg opfleurde als wij er waren. Zelfs de artsen daar hadden een gevoel dat het hem goed deed.
Denk dat het voor een paard wel fijn is als hij af en toe een bekend gezicht ziet. ipv enge dokters die alleen maar rare dingen van je paard willen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:22

ik ben toen Cheyenne in de kliniek stond elke dag zo`n 2 uurtjes bij haar geweest
ik moest daar elke dag 125km heen en 125km terug voor rijden
maar paardje was echt blij als ze me zag en vertroeteld werd
ze was dat op stal staan niet gewend en ook al kreeg zij heel veel aandacht omdat ze 2 uur in de waterbox ging en dan weer 1 uur in strobox en dat 24/7

het ergste vond ik zelf dat ze je na keek -O- en haar achterliet [ maar was denk ik meer mijn treurige gedachte]

ben nog steeds erg blij dat ik elke dag gegaan ben , op de feestdagen na dat je er niet bij mocht wat ik verschrikkelijk vond!