Juiste keuze gemaakt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannah86

Juiste keuze gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:54

Hoi,

Mijn paard staat sinds een paar maanden op een nieuwe stal. Eerst stond hij samen met 1 ander paard 24-7 buiten in de wei. ook in de winter. Helaas zonder schuilstal. Wel een schuur waar ze achter konden schuilen. Mijn paard heeft verlatingsangst en wanneer zijn vriendje ging rijden werd hij heel onrustig ook al stonden in de weilanden er omheen ook andere paarden. Nu moest ik door omstandigheden mijn paard verhuizen.
Hij staat nu op een stal met mega veel weide en ruimte in een grote kudde. Hij moet alleen snachts wel binnen staan. Ze komen nu van 9.00-21.00 buiten. Ik heb gelukkig wel een buitenstal met luik en een hooitas waardoor hij de hele dag kan eten. Ik heb het idee dat mijn paard veel gelukkig is omdat hij nu in een grote kudde staat en nooit meer alleen in de wei staat. Op stal staat hij ook heel rustig lekker naar buiten te kijken en af en toe neemt hij een pluk hooi. Toch blijft het bij me kriebelen dat hij niet meer dag en nacht de wei op kan, maar hier in de buurt zijn er geen goede stallen waar dit wel kan op dit moment.

LOLLYYwood

Re: Juiste keuze gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:56

Als je paard overdag nog buitenkomt vind ik het wel een goede keuze. Waarom staan ze 's zomers niet 24/7 buiten?

Hoe is het in de winter? nog steeds overdag weidegang?

Jannah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:58

Ik denk omdat de eigenaar dan omzet misloopt. Kan geen andere reden bedenken. Ik heb het gevraagd toen ik er kwam staan, maar hij wou het niet hebben. De rest van de stalgenoten vindt het wel prima zo. Ja in de winter staan ze ook op de wei. Die is zo groot dat ze hem nooit helemaal kapot lopen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:00

Dan vind ik het wel een goede keuze :j als je zegt dat je ziet dat je paard er gelukkig(er) uitziet, lijkt dit alleen maar positief natuurlijk! :)

Jannah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:02

Ja hij is veel rustiger geworden. Eerst kon ik hem niet eens rustig poetsen omdat hij elke keer zat te draaien en los rukken omdat hij zn vriendje in de gaten wilden houden. Nu staat hij heerlijk rustig met poetsen zelfs als de paarden in de wei verderop lopen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:04

Dat klinkt mooi dan! :) is je gevoel ook beter bij de nieuwe stal?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:08

Ik herken je twijfel. Hier hetzelfde probleem, in veengrond-Friesland is er weinig stalling te vinden met 24/7 weidegang. Gelukkig heb ik er nu zelf op het laatste moment een gevonden waar ik gewoon een goed gevoel bij heb én waar 24/7 weidegang wordt aangeboden. Deze mensen mailden mij net toen ik de hoop al wilde opgeven en een stal wilde huren op een 'overdag buiten-'s nachts binnenstal'. En toch die kriebel, want dat was het toch nét niet... Ik denk dat het inderdaad ook belangrijk is om te kijken naar het totaalplaatje. Want je kan 24/7 buiten hebben, maar als je paard daar niet gelukkig van wordt om wat voor reden dan ook schiet je er alsnog geen fluit mee op.

Jannah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:21

Ja het is hier veel beter geregeld. Eerder moest ik echt alles zelf doen.(voeren,waterbakken,wei mesten,mestafvoer regelen etc) Nu alleen m'n stal. Voeren en binnen/buiten zetten wordt geregeld. Maar elke keer denk ik jammer dat hij niet buiten staat, maar hij lijkt gelukkiger dus moet ik mijn perfecte plaatje maar loslaten en ooit komt het nog wel eens zoals ik het zou willen