Voor welke stal rij jij graag een stukje om?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Voor welke stal rij jij graag een stukje om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:02

Ikzelf wil graag dat mijn pony altijd buiten staat, en wel met een schuilstal en droge voeten.
Daarvoor heb ik best wat extra reistijd over, mijn paard staat 19 km van huis. :)

Wat zou voor jou een reden zijn om verder te willen reizen?
Een box van 5 x 3 ? Of een box met een eigen uitloopje?
Vanaf de stal zo een ruiterpad op? Of een binnenbak?

Anoniem

Re: Voor welke stal rij jij graag een stukje om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:03

Minder duur :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:05

Personeel..
Als het goed zit met de mensen die de stal runnen is de rest vanzelf sprekend.

Mijn paard staat 38 km verder op

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:07

overdag weidegang en goed personeel die de paarden goed kent. Ook de prijs speelt mee.
Gelukkig staat die van mij op zo'n stal.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:11

Weidegang en de prijs. Geloof alleen niet dat ik ooit nog wel wil waar ik nu sta :).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:11

Voor veel weidegang zou ik zelf wel een stukje verder rijden. Wel in combinatie met een schuilstal. Zonder schuilstal zou ik zelf niet zo gauw voor kiezen.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:13

Ik zou mijn paard nooit wat verder van huis willen hebben, straks gebeurt er wat en moet je nog een uur in de auto zitten :) Ik zou juist wat meer betalen om mijn paard lekker dicht bij te hebben :-)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 16:23

Maar als je kiest voor een goedkopere stal verder weg,
betaal je dat dan niet weer terug door hogere reiskosten?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:28

Idd :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:29

Kanzi schreef:
Maar als je kiest voor een goedkopere stal verder weg,
betaal je dat dan niet weer terug door hogere reiskosten?

Ja, ik heb het ook gedaan...
Maar meer omdat er hengsten werden toegestaan.
Betaalde 200,- zelf mesten en maar 2 x brok en 2 x kuil.
Ik kocht me eigen hooi en extra voer om ze netjes in conditie te krijgen.
was 60 km per dag.

Nu sta ik nog geen 10 km van huis.
Nu betaal ik 285 heb alles bij de hand is all in.
3 x flinke portie's hooi
3x brok
binnenbak.
En hij staat er als een goud haantje bij en ben in totaal goedkoper uit :+

Waar ik mss iets verder voor zou willen rijden is als ik me eigen schuur of unit kan gaan huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:31

Ik zou echt niet verder willen reizen :n vind het juist een must dat mn paard dichtbij staat.

Mijn paard staat om 500 meter van mijn huis.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:33

rommulus schreef:
Personeel..

Fijne mensen inderdaad! Wij komen straks 26 km verderop te staan, maar ze gaan wel super verzorgd worden.

Bovendien hebben ze daar weidegang, rijmogelijkheden, 3,5 x 5 m stal en is het betaalbaar. Dichterbij zoals we nu staan is onvindbaar (en we moeten daar wegens omstandigheden weg)

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:39

Grote weidegang, ruime en lichte binnenbak, maar vooral de mooie plekken waar ik nu lekker buiten kan rijden op loopafstand van de stal.
Stal ligt op 13 km van huis, terwijl de vorige stal op ongeveer 7 km van huis lag. Deze stal had helaas geen ruiterpaden e.d. in de buurt.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:42

Mijn paard staat op 22 minuten rijden met de auto, terwijl ze eerder op 5 minuten rijden stond.
Ze staat nu bij het bos, wordt 5 keer per dag gevoerd, krijgt genoeg beweging in de paddock paradise, geen andere pensionklanten, binnenbak en buitenbak vrijwel altijd vrij, wordt in de wei gezet en er weer uitgehaald, 24/7 controle, instructrice bij de hand en paard die zich vreselijk happy voelt.. Ik heb niks op m'n verlanglijstje staan dat ik beter zou willen hebben.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:43

Hier in de buurt zitten zoveel stallen dat je er scheel van ziet. Toch kies ik voor een stal die 10 km verderop zit (nog niet eens zo extreem ver weg dus). Dit omdat het een van de weinige stallen is die dag en nacht weidegang biedt in de zomer en ook zoveel mogelijk in de winter. Er was nog een stal in de buurt die dat ook bood, maar daar zag ik mezelf wat minder snel rondlopen... Toen ik bij 'mijn' stal ging kijken zat het gelijk goed, aardige mensen met de juiste instelling en als bijkomend voordeel is het stalgeld hier aanzienlijk lager dan bij andere stallen :D Oh, en de uitrijmogelijkheden zijn ook beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:44

rommulus schreef:
Personeel..

idem hier :j

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:45

Weidegang, prijs en andere paarden om zich heen. Voor de afstand hoef ik het niet te doen want in mijn dorp zijn toch geen pensionstallen, enkel een manege maar dat zie ik niet zitten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:50

Ik rij niet graag om, want ik heb beperkt vervoer en ik ben soms wel 4 keer bij mijn paard. Ze staat dan ook 600 meter van mijn huis vandaan en mocht er iets zijn ben ik er op de brommer binnen 2 minuten. Nu moet ik zeggen dat ik geluk heb met de plek waar ik sta. Leuke mensen, leuke paarden, veel weidegang (behalve in de nacht niet), mooie rijbakken, mooi bos in de omgeving, geen massa's ruiters en hoef niet echt rekening te houden met andere ruiters in de bak en tsja ik voel me er op mijn gemak. :) en ook nog eens dat mijn vader bevriend is met de staleigenaar. :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:18

Mijn paarden staan 20 km van mijn huis. Ik zocht een plek waar mijn pensioenpaard in een kudde dag en nacht buiten kan in een weide, 's winters met schuilstal. En mijn jonge paard overdag zomer en winter in de weide en 's nachts op stal. Dit heb ik hier gevonden en rij er graag een stukje voor om, mooie omgeving, fijne rijbak en heel heel veel weide. Sta er inmiddels alweer 3 jaar naar volle tevredenheid.
Kanzi volgens mijn hebben jouw paard en mijn pensioenpaard hier nog even samen gestaan als ik me niet vergist ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:21

Dat zou ik niet doen. Ik wil mijn paarden op 5 minuten afstand, hooguit een kwartier. Nu heb ik ook het geluk dat in de buurt zo'n 5 stallen zijn die binnen een kwartier zitten.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:25

Omdat ik zelf verhuisd was en geen goede stalling in de buurt kon vinden, heeft mijn paard 4,5 jaar lang 32km verderop gestaan. Reden was dat ik mijn paard overdag veel buiten wil hebben en voor mezelf een leuke sfeer en goed personeel/staleigenaren. Dat zijn dus ook de redenen voor mij om verderop te staan.

Maar het moest wel volpension, zodat ik 's een dagje over kon slaan, omdat het anders echt niet te doen was ivm drukke fulltime baan, huishouden etc. en hoge benzinekosten.

Nu is er eindelijk een fijn stalletje in de buurt geopend 8km verderop en daar sta ik nu. Dat vind ik echt wel een heel stuk prettiger en minder vermoeiend.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:27

Keiharde eisen: áltijd buiten kunnen staan, ook 's nachts en in de winter + een imo fatsoenlijk voerbeleid (minstens twee keer per dag goed hooi, liefst via slow-feed-systeem).
Dan heb je al niet zo veel meer te kiezen verder... :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:33

Mijn paard staat 24/7 buiten in een vaste kudde met een schuilstal en onbeperkt hooi uit slowfeeders. De rest van de verzorging op stal vind ik ook gewoon top (extra voerbeurten met ander hooi voor het aanvullen van vitaminen, de rust, er wordt de hele dag door uitgemest etc etc). Ook is op stal iedereen bezig met dezelfde manier van paarden houden/rijden/omgang als ik. Ik rijd er ong 35 kilometer voor, wat neerkomt op 25 minuten :D heb het er graag voor over! Nadelen: even zomaar langsgaan is niet mogelijk en de benzinekosten zijn erg hoog. Maar weggaan doe ik voor geen goud :)
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 23-07-13 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:38

ik heb mijn paardje 2 jaar lang wat werder van huis gehad en als je paard niks mankeerd is dat prima maar zodra ze wat hebben waarvoor je 2 keer per dag moet gaan, gaat dat gauw vervelen.
dat is ook een van de redenen waarom ik een stal dichterbij heb gezocht, en de benzinekosten, de stal was dan wel erg goedkoop maar door de hoge benzinekosten was ik vooral in de winter meer geld kwijt dan nu.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 10:20

amoj schreef:
Minder duur :)

maar door de frequentie vaak duurder uit.