eet jij paarden vlees??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

eet jij paarden vlees??

ja waarom niet?
30 (20%)
af en toe
23 (15%)
nee nooit!
70 (47%)
sorry ben vegatarier
24 (16%)

Totaal aantal stemmen: 147


loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:13

ik eet t af en toe
bijv in een frikandel zit rest vlees van verschillende beesten
dus ook van paarden
maar ik ga niet speciaal vlees uitkiezen van n paard!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:39

Ja en ik vind het echt heerlijk, trouwens je eet toch ook kroketten en frikandellen??? daar zit het ook in hoor en ik vind het heerlijk!!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:42

Eigenlijk eten we het nooit, maar als we het zouden halen zou ik het gewoon opeten.
Volgens mij is het best lekker.

Als je het alleen maar eet omdat het een paard is dan kun je beter vegetarier worden.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:42

Jawor, paardenrookvlees, heerlijk!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:45

Ineke2 schreef:
Zo af en toe eet ik het wel ja. Ik eet ook koe, varken en kip, waarom paard dan niet? Beetje hypocriet vind ik het als je de rest wel eet. (tenzij je het niet lust natuurlijk)

Paarden hebben over het algemeen nog een veel beter leven dan een koe, varken of kip ook. Omdat ze niet voor het vlees gefokt worden.


Ben ik het helemaal mee eens. OK dan!

Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven.

(Maar ik eet wel vlees hoor Haha! kip, rund, varken, paard maakt niet zoveel uit als het maar lekker is )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:50

Citaat:
Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven

Zielige paarden die de hele dag in een hokje van 3 x 3 staan.
Met geluk een uurtje afgemat worden door hun baasje en als ze iets niet doen door de frissigheid meteen een knal met de zweep krijgen, of een scherp bit in de mond gehangen word.
Zielige paarden met baasjes die je leven eindeloos proberen te rekken omdat zij je niet kunnen missen.
Zielige paarden die levenslang hebben, ipv van een uitzicht om een keer van die eenzame opsluiting verlost te zijn...

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:53

Ik eet geen (paarden)vlees, want ik ben vegetarisch Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:58

Ja hoor, ik eet paardenvlees. Omdat paarden, als wij ze hier neit opeten, anders op transport naar Italie en Frankrijk worden gezet, met zijn alleen in veel te kleine vrachtwagens, zonder pauze, zonder eten, zonder drinken. En omdat een gezond paard meer aan invoer kost dan een ziek paard, breken ze hem voor de grens nog even de benen of slaan een oogkas in...

Zorg voor een snelle dood hier in Nederland, dan bespaar je de paarden een hoop leed.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:00

ik eet ook geen paardenvlees super ZIELIG en ik ben vegetarisht Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:04

Ik eet geen paardenvlees, maar dat is omdat ik toen ik 9 was mijn ouders verboden heb paardenvlees te kopen Haha!. En uit respect voor mij doen ze dat nog altijd niet!

Mellow

Berichten: 6480
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:09

onbewust mischien maar bewust niet.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:11

newie schreef:
Nee, maar niet omdat het toevallig van een paard is.



idd.. ik ook.
Heb het nooit geprobeerd.. we eten het nooit?/ ! Knipoog

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:11

Desiree schreef:
ik beschouw de dieren waar ik mee omga nu eenmaal niet als consumptie.

Zo denk ik er ook over...
Heb laatst nog vlees gegeten waarvan een aantal mensen hier zouden zeggen "ieeeh!' .
Hadden een vreselijke trut van een koe, die hebben we naar de slacht gebracht en later het vlees weer opgehaald.
En dat vlees ging natuurlijk lekker in de pan Tong uitsteken

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:15

ukkiepuk"]
[quote="Ineke2 schreef:
Zo af en toe eet ik het wel ja. Ik eet ook koe, varken en kip, waarom paard dan niet? Beetje hypocriet vind ik het als je de rest wel eet. (tenzij je het niet lust natuurlijk)

Paarden hebben over het algemeen nog een veel beter leven dan een koe, varken of kip ook. Omdat ze niet voor het vlees gefokt worden.


Ben ik het helemaal mee eens. OK dan!

Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven.

[/quote]

En hier ben ik het niet mee eens.
Als dierenartsass. zijnde behoor jij toch te weten dat het merendeel van de varkens tegenwoordig niet meer zo worden gehuisvest, ivm de nieuwe wet.
Dat kalfjes ook bij mama worden weggehaal als het melkvee is, en dat vleesvee geen kunstmelk krijgt ( uitzondering daar gelaten ).
Een vleeskoe geeft ook melk.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:26

Nope.. ben vegetarisch!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:04

Ik eet geen paardenvlees, wel frikandellen en kroketten hoewel ik dat ook een hele tijd afgezworen heb. Ik eet gewoon geen huisdieren, geen hond, geen kat en geen paard. Want voor mij is een paard een huisdier, de intensiteit waarmee ik er mee omga is iig gelijk. Overigens eet ik ook geen "bijzondere" dieren of wild. Ik vind het maar niks dat alles wat rondloopt meteen op het bord van de mens moet verschijnen... Het is dat ik die vleesvervangers niet te eten vind en gek op kip ben, anders was ik allang vegetarisch geworden. (Ik weet het, slap dat ik het niet toch ben)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:21

Nee ik eet het niet.
Ik eet zoiezo al erg weinig tot geen vlees.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:27

Jnien schreef:
Nope.. ben vegetarisch!


me too OK dan!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:53

ik eet ook nooit paarden vlees lijkt me niet lekker

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:59

ukkiepuk"]
[quote="Ineke2 schreef:
Zo af en toe eet ik het wel ja. Ik eet ook koe, varken en kip, waarom paard dan niet? Beetje hypocriet vind ik het als je de rest wel eet. (tenzij je het niet lust natuurlijk)

Paarden hebben over het algemeen nog een veel beter leven dan een koe, varken of kip ook. Omdat ze niet voor het vlees gefokt worden.


Ben ik het helemaal mee eens. OK dan!

Zielige varkens die met z'n weet-ik-het-hoevelen in het donker op roosters in een stal zitten. Kalfjes die bij hun moeder weg worden gehaald en kunstmelk krijgen en daarna geslacht worden, Kippen die met een berg in een hokje van 50X50 cm zitten nee das een fijn leven.
[/quote]

Euh ja, en daarom is het toch juist fijner als die dieren uit hun lijden verlost worden en niet de paarden die het goed hebben????
Willen jullie gewoon een fijn gevoel hebben van ja, ik zit nou wel op een dier te kauwen, maar hij heeft het in ieder geval goed gehad Verward

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:30

Desiree schreef:
ik beschouw de dieren waar ik mee omga nu eenmaal niet als consumptie.



amen

Ik eet namelijk geen huisdieren

als ze dat van honden zouden zeggen zou niemand het eten omdat een hond zo lief is enz... maar een paard is ook lief dus hetzelfde

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:32

Nee dank je..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:32

tja ik eet wel eens een frikandel, kroket of bitterbal, smaakt altijd goed....
ik ben een hypocriet, eet het wel maar wil niet weten waar het weg komt.....ik lust te graag vlees om vegetarier te worden

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:33

Als er s'avonds gezegd zou worden dat we nu paardenvlees zouden eten dan zou ik het niet eten denk ik. Maar als ik vlees eet en later erachter kom dat het paard was dan ach wat maakt het uit? Heb het ook wel eens op, wij hadden altijd bitterballen met paardenvlees. Ook elke keer die frikandellen er gaat elke week wel wat paardenvlees bij ons.
Maar als we dan rookvlees hebben dan vraag ik wel of het geen paardenrookvlees is Tong uitsteken

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:48

RockyLover"]
[quote="Jnien schreef:
Nope.. ben vegetarisch!


me too OK dan!
[/quote]

so am I !!!