Ik heb ook zo'n stukje, maar wat ik hier dus uit op maak is dat als je de draadjes bij het begin wel verbind dat als het paard er dan tegenaan gaat staan wel een schok krijgt? Ondanks dat je het verder niet hoort tikken?
Sabbientje
Geplaatst: 15-07-13 21:17
Hier een schema/tekening van hoe je het aan kan sluiten. (en hoe het werkt)
Annenas
Geplaatst: 15-07-13 21:21
Je kunt zoals je het nu hebt gewoon zo laten, als je maar zorgt dat de draden op 1 of op meerdere plekken (stel dat er iets los gaat) met elkaar in verbinding staan met bijvoorbeeld een stukje ijzerdraad maar het kan ook gewoon met een klein stukje stroomdraad. Als je paard de draad aanraakt (en het stroomapparaat staat aan) krijgt hij/zij stroom. Dat getik hoor je alleen als de draad bijvoorbeeld een boom raakt terwijl het stroomapparaat aan is en volgensmij tikken (de meeste) apparaten ook zelf, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
snorkel1986
Geplaatst: 15-07-13 21:22
als je het hoort tikken heb je kortsluiting (verlies van stroom) je hoort hem dus ook niet te horen.. (de klok hoor je wel zachtjes regelmatig tikken)
stijnDC
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-13 13:01
Ik heb nu een schrikdraadapparaat.
Er zijn twee kabeltjes bij. Hoe sluit ik deze aan? Welke is voor de aarding? En welke kant van de kabel?
Sabbientje
Geplaatst: 25-07-13 13:20
Degene met het "hartje" is voor de draad. Die kun je namelijk over de draad klemmen. De andere met alleen twee oogjes is voor de aarde.
Die pen zet je in de grond, draadje eraan.
En op het apparaat staat wat als het goed is wat aarde is. Met dit teken
stijnDC
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-13 13:44
Dank je wel!
Ik was aan het twijfelen of het hartje voor de draad was of niet... Ik dacht van wel, maar was niet zeker.
De rest moet lukken!
De draadjes van de batterij binnenin moet ik nog verbinden met twee "gaatjes" binnenin het apparaat. Aan de buitenkant staan twee draaischroeven waar alle draden aan bevestigd kunnen worden. Het is een 9V batterij die er nu in zit. Het is ook mogelijk om er een 12V batterij in te stoppen, maar die bevestiging is me nog niet helemaal duidelijk.