Ik heb een bont shetje met 4 witte beentjes, vandaag heb ik haar gewassen maar haar sokken blijven geel, iemand een idee hoe ik die weer wit kan krijgen?
Met wat heb je gewassen? (Groene) biotex werkt als een trein. Even nat maken, sopje met biotex er even 'in' poetsen. Daarna afspoelen (even 5 minuutjes laten 'trekken') en als het goed is zijn ze dan behoorlijk wit
silvershampoo of shine in yellow out van cowboy magic werkt heel goed
Jamiefris
Geplaatst: 16-07-13 14:39
Emmer met heet water genoeg soda er in daarna aanvullen met koud water tot het lauw is. Dan met een spons op de voetjes uitspoelen en ze zijn weer wit. Werkt bij mijn bonte pony super.
sem722
Geplaatst: 16-07-13 16:23
Norplus van Cavalor. Het is een nieuwe shampoo - echt geweldig spul! Mijn haf wordt er super spik en span van - en een stalgenootje haar gele schimmel staart leek na een wasbeurt wel zilver.
Je hebt niet veel shampoo nodig. Klein mopje in een emmer doen, bodem water erbij. Goed mengen en met een spons aanbrengen op het paard.
Ik heb hier wel een varkentje, maar moet zeggen dat ie zijn voetjes aardig netjes houdt (af en toe zwart van de modder, maar gelukkig niet heel erg geel). Wat hier helpt is inderdaad betadine shampoo of zilvershampoo.
Mocht je toevallig bij de zee in de buurt wonen, dan helpt het zeewater ook.
Groene badedas werkte bij mijn verzorgpaard heel goed om de gele stukken in de staart weer wit te krijgen! Wel heel goed uitspoelen anders houd je een groene glans over
Wij hebben toen gewassen met biotex geloof ik, dat hielp heel goed!
Kitty1985
Geplaatst: 24-07-13 15:11
Bekende van mij reed wedstrijden met een tinker met 4 witte sokken.
Tijdens het poetsen/invlechten zette ze hem met alle benen in een emmer groene biotex. Uiteraard elk been in een emmer, dus niet alle 4 in 1 emmer (staat zo lastig)
Als ze klaar was spoelde ze het uit en waren de pootjes weer mooi wit.
Moet je wel een braaf paard hebben
jacquelinee
Geplaatst: 24-07-13 16:52
ik heb een wit bonte merrie en die was ik met zilver shampo gewoon voor opa's word ze erg mooi wit van. wel goed uitwassen anders blijf je paarse vleken zien