Camera in stal en beelden te bekijken op telefoon??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie81

Camera in stal en beelden te bekijken op telefoon??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:43

Zoals in de titel staat. Ben ik op zoek naar een beveiligingscamera voor in de stal.
Deze moet ook met een accu te gebruiken zijn en met gewoon stroom.
De beelden willen wij graag (ook) op de telefoon kunnen zien zodat, als wij niet thuis zijn, toch ons paard in de gaten kunnen houden.

Ik ben al aan het rond kijken geweest maar volgens mij is het er niet ?!
Weet iemand hier iets van?

BlueMilk

Re: Camera in stal en beelden te bekijken op telefoon??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:50

Dit kan wel, maar daarvoor heb je ook een internetverbinding nodig.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:53

Ja het is er wel, de mensen in de stal waar ik dagelijks kom hebben precies zo'n camera hangen.

De (actuele)beelden zijn zichtbaar op hun phones maar ook op hun laptops wanneer zij willen, de camera heeft een cylindervorm en zit gewoon met stekker in stopcontact.

Of de beelden worden opgeslagen (dus naderhand/verlaat zijn terug te kijken) weet ik niet, ik dacht het niet, volgens mij kunnen ze alleen zien wat er op het actuele moment door de camera wordt geregistreerd.

Ik zal het voor je vragen (merk, eigenschappen, prijs e.d.), want dat weet ik natuurlijk zo niet uit mijn hoofd.

Komen er anderen dan jezelf op stal moet je wel de (bijgeleverde) waarschuwingssticker op een zichtbare plek (staldeur, toegangsdeur) plakken. Daarin wordt gewaarschuwd dat er camerabeveiliging is, dit ivm privacy-wetgeving.

Morgen ben ik daar weer, en zal navragen en opschrijven, zodat ik dat aan je door kan geven, okee?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 13:48

Zijn deze er niet op bijv 3g netwerk?
@Terpetijn. Zit hier geen max bereik op. Vaak tot 100 meter. En kan deze evt ook op accu? Zou je dat misschien voor mij kunnen navragen. Alvast bedankt!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:22

mijn zusje heeft deze camera ook op de auto gericht vanuit huis en 1 die in huis kan kijken wat de hond doet als ze weg zijn
zij kunnen inloggen op een website en zelfs als ze hier bij mij op visite zijn kunnen ze actuele beelden bekijken.
ziet hij iets anders dan anders, bv andere beweging dan normaal dan stuurt hij een screenshot van 4 foto's door naar je email adres.
kostte hem 99 euro op het werk, of het op accu gaat durf ik niet te zeggen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:56

TS: wat bedoel je met "op accu"? Dat je een soort weide-accu hebt waar de camera dan op zou kunnen draaien?

In elk geval is de camera die overburen in de stal hebben er eentje met een draadloze netwerk verbinding, het is strikt genomen geen "beveiligings"camera (want die slaat ook oudere beelden voor een bepaalde tijd op, als je dat wilt), maar een "registratie"camera. Die geeft actuele beelden weer.

TS ik vraag ze morgen de hemd van 't lijf en zal je alles laten weten.

Anderen hebben misschien ook nog tips voor je?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 16:25

Ja bedoelde op batterij.
Draadloos netwerk verbinding kan wel maar dat is meestal met wifi.
Dank je wel alvast! !

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:11

dit kan, we kunnen onze bedrijfscamera's ook gewoon op de telefoon bekijken op ieder moment.

je hebt inderdaad wel een internet verbinding nodig, ik twijfel of het perse wifi moet zijn of dat 3G ook kan. dan zou ik na moeten vragen.

heb je geen stroom bij je stal, of waarom wil je het op een batterij/accu?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:49

Ik wil de camera mee kunnen nemen als ik op meerdaagse wedstrijd ga. Ik ben heel zuinig op hem.en hij kan ooit wat druk zjjn op een ander. Kan ik hem mooi in de gaten houden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:50

ik heb in totaal 6 camera's (met nachtzicht) ; in alle stallen + op de weides, waar onder 1 pan/zoom camera. Die kan ik overal op internet of smartphone bekijken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 01:01

Ik ben ook op zoek naar een ip camera maar dan met een wifi versterker erbij. Ik heb wel stroom op stal, maar geen internet. Nu mag ik van de kinderboerderij aan de overkant op hun wifi aansluiten, alleen ligt die een paar honderd meter verder. Nu was ik aan het neuzen op internet en er bestaan dus wifi versterkers die het signaal een paar honderd meter kunnen versterken (of zelfs meer, maar dat lig er aan welke je hebt).

Is er iemand die ervaring heeft met zo'n wifi versterker?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:17

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:43

Spyshop?