Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WodanFeddo

Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 11:03

Hoi bokkers ,

Dit past niet bij dit forum , maar ik kan nog niet bij beestenboel.
Het gaat over mijn kat. Het zit zo :
(Even ik ben 13)
We zijn gister avond terug gekomen , van een 2 week durende vakantie in lefkas , Griekenland.
Mama heeft vanochtend onze kat , Mamba opgehaald uit z'n opvang. Dat is een soort groot kattenverblijf. Daar zit hij met wat andere katten in een middel grote ruimte , waar hij dagelijk naar buiten kan.
Hij zit hier elk jaar wel even , omdat wij hem niet alleen thuis willen laten. 2 weken is dus niks , want we zijn 2 x 4 weken naar Canada geweest. Er is nog nooit iets aan de hand geweest.

Mamba weegt ongv 6 a 7 kilo, dat is best zwaar , maar hij is ook een grote kat(hij is gecastreerd).
Ik liep net de tuin in , omdat mama zei , zoo mamba is dik geworden. Ik dacht , jaja tzal wel! Hij miauwde en kwam op me afrennen. Ik schrok me gewoon dood! M'n arme maatje is Gwn vet geworden! Zijn hoofdje is Gwn een dikke kop geworden , en het lijkt net alsof hij opgeblazen is. Ik ben ook gewoon heel boos op de mensen van de opvang , zij hebben de katten immers eten gegeven. Hij is niet normaal dik , en ik ben bang dat als hij niet snel afvalt , hij bijv suikerziekte kan krijgen. Ik ben echt bang.

Hij is een buitenkat , en is echt veel buiten. Hij is ongv 8 jaar.

Ik maak me echt zorgen!

Ik ga zoizo met m naar de dierenarts. En hij MOET op dieet. Het lijkt net alsof hij 5/6 kilo aangekomen is. Heeft iemand van jullie nog tips , of ervaring hiermee? Ik maak me gewoon heel erg zorgen...

Dankjewel !

Robin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:09

Ik ben bang dat het niet helemaal de bedoeling is dat je je topic maar op een verkeerd forum gooit omdat je nog geen toegang tot het juiste hebt...

Mbt je kat: die heeft waarschijnlijk gewoon te weinig beweging gehad in de opvang, als 'ie anders altijd buiten loopt te struinen. En mogelijk ook nog wat andere bakjes leeggeroofd?
Geoon weer normale portie eten. Lekker met 'm splen, n weer mooi naar buiten met 'm. Trekt vast wel weer bij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:14

Hmm.. da's wel bizar, in die paar weken..
Maar om nou boos te worden op die mensen van de opvang.. is het niet zo dat jullie kat gewoon alle etensbakjes is gaan nalopen en lekker aan het eten is geweest? En dat hij als buitenkat wellicht te weinig beweging heeft gehad?
Ik zou het zeker even door de DA laten nakijken maar suikerziekte krijgt een kat niet van de éne op de andere dag.. persoonlijk zou ik het even een paar dagen aanzien om te kijken of hij weer 'normaal' wordt als de rust weergekeerd is.

Martine

Re: Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:54

Aangezien je topic niet goed staat omdat je nog niet genoeg berichten hebt plaats ik hier een slotje.