Hoi bokkers ,
Dit past niet bij dit forum , maar ik kan nog niet bij beestenboel.
Het gaat over mijn kat. Het zit zo :
(Even ik ben 13)
We zijn gister avond terug gekomen , van een 2 week durende vakantie in lefkas , Griekenland.
Mama heeft vanochtend onze kat , Mamba opgehaald uit z'n opvang. Dat is een soort groot kattenverblijf. Daar zit hij met wat andere katten in een middel grote ruimte , waar hij dagelijk naar buiten kan.
Hij zit hier elk jaar wel even , omdat wij hem niet alleen thuis willen laten. 2 weken is dus niks , want we zijn 2 x 4 weken naar Canada geweest. Er is nog nooit iets aan de hand geweest.
Mamba weegt ongv 6 a 7 kilo, dat is best zwaar , maar hij is ook een grote kat(hij is gecastreerd).
Ik liep net de tuin in , omdat mama zei , zoo mamba is dik geworden. Ik dacht , jaja tzal wel! Hij miauwde en kwam op me afrennen. Ik schrok me gewoon dood! M'n arme maatje is Gwn vet geworden! Zijn hoofdje is Gwn een dikke kop geworden , en het lijkt net alsof hij opgeblazen is. Ik ben ook gewoon heel boos op de mensen van de opvang , zij hebben de katten immers eten gegeven. Hij is niet normaal dik , en ik ben bang dat als hij niet snel afvalt , hij bijv suikerziekte kan krijgen. Ik ben echt bang.
Hij is een buitenkat , en is echt veel buiten. Hij is ongv 8 jaar.
Ik maak me echt zorgen!
Ik ga zoizo met m naar de dierenarts. En hij MOET op dieet. Het lijkt net alsof hij 5/6 kilo aangekomen is. Heeft iemand van jullie nog tips , of ervaring hiermee? Ik maak me gewoon heel erg zorgen...
Dankjewel !
Robin