?? En hoeveel cm moet je kunnen springen...de ene zegt 50 de ander 60 en de andere weer 80...ik moet natuurlijk wel oefenen voor springen ik heb namelijk een haflinger
dus als je het weet reageer graag...en anders tjah koop ik wel een boekje over ruiterbewijs en dat kan ik altijd wel doen haha....

! De vragen die je krijgt zijn niet zo heel moeilijk, vooral niet als je de theorie lessen braaf gevolgd hebt. Een boek wat over het theorie examen gaat, zou ik zeker kopen! Ten eerste staat alles wat je MOET weten erin en ten tweede is het altijd makkelijk om iets na te lezen. Ik weet niet hoe het op het moment in Nederland is, maar in Duitsland MOET je eerst je basispas halen voordat je een ander examen (zoals het ruiterbewijs) MAG doen.
. Een heel groot voordeel vind ik, dat als je ergens een paard wil huren om buiten te rijden en je kan je ruiterbewijs laten zien, je -meestal- een paard meekrijgt zonder dat er iemand met je meegaat ; je hebt met je ruiterbewijs al bewezen dat je kan rijden
! Dit is ook heel belangrijk voor het geval er wat gebeurd en het een geval voor de verzekering wordt.