Mijn pony staat momenteel met een eczeemdeken. Ze heeft een klein deeltje manen ( 10 cm) uitgeschuurd en ik neem liever geen risico.
Maar kan je het deken tijdens de dag eens niet aflaten? Mij is door de DA verteld dat de muggetjes die de jeuk veroorzaken tijdens zonsopgang en zonsondergang actief zijn. Of kan je het beter op laten liggen? Ik denk dat de pony toch ook wel eens wat verluchting wil. En tijdens het poetsen is natuurlijk ook niet zo'n lange periode.
Dat kan prima. Mijn pony staat ook bij zonsondergang en op gang (en dus ook s'nachts) op stal en draagt overdag ook geen deken. Maar zij heeft er ook bijna geen last meer van. Hoe veel last heeft jou pony ervan? Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen de hals om te doen.
stijnDC
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-13 16:27
Ik weet niet precies hoeveel last ze heeft.
Ze heeft dus een stukje geschuurd en daarna heb ik onmiddellijk een deken omgedaan.
Het is een deken uit 1 stuk, dus alleen de hals kan jammer genoeg niet.
okee. Je kan het best doen. Maar als je merkt dat ze meer wondjes krijgt door het schuren, zou ik hem weer op doen. Als je het deken af doet, kan je haar het beste ook met vliegenspray inspuiten. Dan heeft ze er nóg minder last van. suc6!