Stal met onderling contact

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Stal met onderling contact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 17:40

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een klein boerderijtje waar het voor mij mogelijk wordt om paarden aan huis te hebben.
Nu zijn we al wat aan het meten en nadenken geweest over hoe ik het wil hebben. Er komen 2 ruime stallen in de schuur.
Ik zit te twijfelen om dit zelf te maken of delen te kopen. Nu zou ik graag stallen willen zonder tralies rondom zodat de paarden onderling contact kunnen hebben.
Maar hier is erg weinig over te vinden op internet.

Heeft iemand hier ideeën over?

Alvast bedankt!

bergjeJ

Re: Stal met onderling contact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:53

Ik lees hier even mee, twijfel namelijk waar ik mijn nieuwe paard zal zetten. Of pensionstal of bij vrienden en daar dan zelf stal bijbouwen..

Zelf bouwen is wel goedkoper qua aanschaf, maar is wel meer werk en moet wel goed stevig gebeuren..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:03

Niemand die een goede oplossing weet?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:05

Misschien een raar idee hoor, maar is het niet een idee om gewoon muurtjes te (laten) metselen, hoog genoeg dat ze er niet uitspringen en laag genoeg voor onderling contact?
En dan natuurlijk iets van een deur erin knutselen, haha :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:10

Inderdaad zelf een muur maken
Ik heb zelf stallen met tralies tussen de boxen in

Ik ben bezig met een nieuw huis en stallen complex te kopen hier is al een stevige muur gemetselt tussen de stallen maar dit ga ik ''afzagen'' in een wave zodat ze er over heen kunnen neusen en knuffelen maar het ook erg gaaf uit ziet

Ik ga even een foto voor je zoeken

Afbeelding

Dit is bij ons aan de voorkanten hebben wij luiken zodat ze ook naar buiten kunnen kijken (de stal gang in) en de linkerkant heeft ook luiken naar buiten
de tussen schotten kun je uit trekken zodat we er met de trekker door kunnen met mesten zeer handig dus
Je hebt ze ook zonder uit trek bare wanden uiteraard
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-07-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:12

Wij hadden onze vorige paarden ook altijd staan met een tussenwand zonder tralies.
Voerbakken aan de andere kant en ging prima

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:14

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:43

UMayDream schreef:
Misschien een raar idee hoor, maar is het niet een idee om gewoon muurtjes te (laten) metselen, hoog genoeg dat ze er niet uitspringen en laag genoeg voor onderling contact?
En dan natuurlijk iets van een deur erin knutselen, haha :P

Voordeel van zelf metselen, al dan niet met spijlen erop is dat je het zelf kunt vormgeven.. Je kunt het precies zo maken als je zelf wilt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:48

ik heb mijn stallen gewoon van steenschotten gemaakt. 4 stallen voor minder dan 250 euro en die dingen rotten niet en zijn erg stevig.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:53

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:56

@IHN Steenschotten? Kun je die kant-en-klaar kopen?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:59

Ik denk dat zelf metselen inderdaad de beste oplossing is.
De maten in het schuurtje zijn ook niet echt standaart.
Iemand die zulke stallen heeft en er een foto van kan maken of heeft?
En hoe pak je dit aan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:59

Hoe stevig/simpel/flexibel wil je ze hebben? Weidehek (met schapenmaas) er tussen kan ook. Stevig, kan open/er tussen uit als je een (in)loopstal wil en ze kunnen er overheen en doorheen elkaar zien/aanraken. Variant er op is er ook als box/paddock pannel, patura heeft die bv, maar hier leveren ze ook zoiets :
http://www.cattlefence.de/weideuntersta ... 0p98hssq83

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:13

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:19

Die stallen bij hoeve vrij en blij zien er wel erg stevig en vriendelijk uit.. Zal met hun eens contact opnemen hoe ze die hebben gemaakt.

luca_sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:27

Onze stallen zijn ook van steenschotten gemaakt. De steenschotten zijn in metalen u-profielen geschoven. Super stevige stallen, voor weinig geld!

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:36

luca_sun schreef:
Onze stallen zijn ook van steenschotten gemaakt. De steenschotten zijn in metalen u-profielen geschoven. Super stevige stallen, voor weinig geld!

Heb die steenschotten even opgezocht, is best veel over te vinden en makkelijk te krijgen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:39

Waar zoek je op dan? Ik kan er weinig over vinden, maar zal wel weer verkeerd zoeken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:40

Halfhoge muurtjes, traliewanden erop en een snuffeldeel wat te verwijderen is en niet vlak naast de voerbak. Dat vind ik het meest praktische wat ik tot dusver gezien heb.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:43

Mijn pony's hebben het ook; halfhoog muurtje in de scheiding. Ze kunnen elkaar aanraken maar vooral mijn oude pony heeft graag zijn eigen plekje, even rust van mijn drukke jonge merrie :+ Ze kunnen zelf weten wanneer ze neuzen en ze vinden het gezellig zo :) Als het niet goed zou gaan, kan er altijd nog iets tussen.

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:44

Heb je weleens gedacht aan gewoon 1 grote stal met ervoor een uitloop? Zodat ze keus hebben, naar buiten kunnen en sociaal kontakt kunnen hebben in niet alleen het 'kroelen' maar ook het elkaar wegsturen, elkaars plek innemen, etc? Heeeeeeeeel belangrijk voor het paard!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:46

mijn stallen hebben aan de voorkant gewone stalpanelen. En de tussenschotten zijn van houtenplaten die ze in de ovens gebruiken om potten te bakken. Die houte platen mogen maar 2 of 3x de oven en daarna zijn ze afgekeurd. Die platen zijn dan voor een klein prijsje over te nemen. zeer stevig materiaal en rpecies een mooie hoogte waar de paarden overheen contact kunnen hebben.

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:49

Calimero_ schreef:
Waar zoek je op dan? Ik kan er weinig over vinden, maar zal wel weer verkeerd zoeken.

Gewoon googlen, kom bijvoorbeeld dit tegen http://hp.houtenplaten.be/producten/stal
Kun je nog weinig van zeggen, maar gewoon even bellen en vragen wat er precies mee kan.

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:50

Op een stal in texel hebben ze zulke stallen ideaal! weet zo gauw alleen niet meer hoe die stal heet.. vlak bij het plaatsje waar texel weekend gehouden word iig!

edit:

even gegoogled. http://hoevevrijenblij.nl/index.php?pen=Y hier staan ook foto's

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 22:59

coulash schreef:
Heb je weleens gedacht aan gewoon 1 grote stal met ervoor een uitloop? Zodat ze keus hebben, naar buiten kunnen en sociaal kontakt kunnen hebben in niet alleen het 'kroelen' maar ook het elkaar wegsturen, elkaars plek innemen, etc? Heeeeeeeeel belangrijk voor het paard!

Dat gaat niet lukken, het land is niet aangrenzend aan de schuur waar de stallen inkomen.
Het weiland komt wel aangrenzend aan de paddock/bak en hier zullen ze met goed weer het grootste deel staan.
Alleen in de winter 's nachts op stal.