Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rina schreef:Heb ze nog niet, maar wil dit jaar de paddoc aan gaan pakken en ook van die platten erin leggen.
Van wat ik allemaal gelezen heb erover (oa op de verschillende Duitse Fora) is er wel verschil in de merken. Met name bij het verleggen van die dingen, maar ook de houdbaarheid. Die van Riedwiesenhof worden het meeste aangeraden en alle bezitters ervan zijn positief. Er zijn wat merken tussen die mochten de platten verlegd moeten worden problemen geven.
Er zijn ook platten die niet eerst zon onderlaag moeten hebben, maar dus gewoon in de modder gelegd kunnen worden. Daar hoef je dan niet eerst nog weet ik hoeveel te investeren om de boel goed te krijgen. En die platten zijn ook de soort die ik wil gaan gebruiken. De bedoeling hier is dat er eerst een kleine sloot gegraven wordt aan de achterkant. Dan gaat de toplaag van de paddoc eraf (ongeveer een 10 a 20 cm) Die platten erin en daar weer nieuw zand overheen.
GamblersCup schreef:Dinopino, dat wist ik niet, ik ben nooit op jouw terrein geweest. We hebben helaas geen sloot in de buurt. En voor 9 m2 ga ik geen drainage aanleggen![]()
Ik hoopte eigenlijk met zand en matten een eind te komen, omdat het maar een klein stukje is. Maar misschien kan ik het beter gewoon betegelen. Al weet ik niet of de tegels dan uiteindelijk "wegdrijven"...
Merel schreef:maar in verhouding zitten daar de kosten niet in. Stel je wilt een paddock van 15* 20m netjes erbij leggen met deze platen, dan ben je al ruim 4000 euro aan paddockmatten kwijt, en dan reken ik nog niet de bandjes rondom om ze netjes op te sluiten...
het lijkt mij een werelds systeem, maar jammer dat het zo snel in de prijzen loopt bij wat grotere oppervlaktes (wel begrijpelijk, het zal zijn geld heus waard zijn, maar kost gewoon veel).