Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heukeltje schreef:Mijn paard heeft altijd in een groepje gestaan met 2 andere merries, heel de dag op het land, 's nachts in stal. Ik ben verhuist naar een stal (3x3 met tralies) met binnenbak, maar ik weet nou niet echt of ik mijn paard hier ook een groot plezier mee doe. Ze staat nu namelijk alleen in een weitje, dus zonder weidemaatje, er staan maar weinig paarden samen op deze stal. Ze kan wel heel de dag op het land. Er zijn nog wel andere stallen in de buurt met binnenbak. Daar gaan ze overdag 4 uurtjes de wei op maar er worden wel koppels gemaakt.
Mijn merrie heeft wel de vervelende gewoonte om heel erg te plakken aan een maatje wanneer ze dat heeft en heeft dan dus nergens oog meer voor behalve voor haar vriendin/kudde. Dat gedrag vertoond ze nu niet nu ze alleen staat (wel paarden om haar heen natuurlijk, maar vaak niet zo in de buurt zodat ze contact kunnen maken)
Zou mijn paard gelukkiger worden van een hele dag buiten alleen of 4 uur per dag met maatje? stal van 3 bij 4 met binnen en buitenluik.
Verder staan er op de stal waar ik nu sta ook hengsten, mijn merrie heeft nooit heftige hengstigheid vertoond zolang als ik haar heb maar nu blijft ze bezig. Echt super vervelend. Op die andere stal staan geen hengsten.
Kampvuurtje schreef:Paarden houden van gezelschap en leven niet voor niks in kuddes. Hij wordt er niet gelukkiger van opsluiting in een hokje en een kleine weide zonder andere paarden. Ik zou ook een andere locatie zoeken voor je paard, waar ze naar buiten kan en met andere paarden is.
mang schreef:Het lijkt me sterk dat er maar 2 stallen in jou omgeving zijn? Ik zou op zoek gaan naar een stal waar ze fatsoenlijk een hele dag naar buiten komt met een aantal soortgenoten. Dan maar geen binnenbak. Ik krijg van jou OP het idee dat je eigen gemak voor gaat op de sociale behoeftes van je paard.
Heukeltje schreef:Mijn paard gaat verhuizen naar de stal waar ze naar buiten kan met weidemaatje in een grotere wei dus haar beentjes kan strekken en een sprintje kan trekken (wat nu niet kan), een grotere stal 3 bij 3.5 heeft met buitenluik en wanneer er een plaatsje vrij komt schuift ze door naar binnenstal 3 bij 4 met binnen en buitenluik, goede buitenbaan, en binnenbak voor de koudere dagen, overdekte longeercirkel, overdekte stapmolen en paddock.