morgen heb ik concour en wou mijn paard even wassen. maar mn paarden shampo is op. de ruiterwinkel is helaas vandaag gesloten dus kan daar niet heen. ik had wel eens gehoord dat je ook met gewone shampo kan wassen. welke kan ik het beste gebruiken?
Groene zeep is erg fijn om paard mee te wassen. Verder kun je gewoon een elke dag shampoo voor mensen gebruiken, stuk goedkoper ook als paardenshampoo.
Batlow
Geplaatst: 09-07-13 11:48
Ik gebruik gewoon van de kruitvat. Dit gebruik ik overigens voor staart en manen
Jede123
Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-13 12:04
oke! gewone shampo dus!
Gypsy schreef:
Geen, shampoo is helemaal niet goed voor de paardenvacht. Gewoon lekker met water de viezigheid eraf spoelen, en op eventuele vlekken flink schrobben.
mocht je je paard toch écht perse moeten wassen (paardenshampoo zoals nu is op) doe het dan met zwitsal, neutral of derlon...(een kennis van mij gebruikte die) dat zijn na mijn weten wat minder agressieve shampoo's (zelf nooit gebruikt, kennissen en familie gebruikten ze wel)
Voor de manen en staart gebruik ik eigenlijk ook altijd mensenshampoo. Maar voor de rest houd ik het bij water. Gebruik in ieder geval een milde shampoo en geen agressieve.
Ik was mijn paard eigenlijk ook helemaal niet, alleen de benen tot de voorknie en spronggewricht. Vroeger waste ik nog wel eens helemaal, maar aangezien je het natuurlijke vet dat het paard zelf aanmaakt weg wast met shampoo (paardenshampoo of niet!), ben ik daar helemaal mee gestopt. Ik was vanaf nu, als ik hem helemaal was, gewoon met warm water en een goeie borstel om hardnekkige vlekken weg te wassen.
ik was mijn paard ook heeeel afentoe omdat het altijd een stofwolkje is, dit doe ik met gewone paardenshampoo maar staart en manen doe ik gewoon met mensen shampoo (diamond gloss van geloof ik nivea haha gaat het lekker van blinken) en het ruikt nog eens lekkerder dan paardenshampoo, vind ik dan
Bij mijn verzorgpaarden wassen we met Pantene! Worden ze heerlijk zacht van en ruikt nog lekker ook Nooit problemen mee gehad hoor! Honden wassen we meestal met Ultra Doux, gaat prima
Heb mn paard net gewassen manen en staart met speciale manen en staartschampo. maar dit omdat ze ook wel last heeft van schuren in de zomer. en de rest met glas shampo! en moet zeggen ze ziet er weer top uit! haha
Caelum
Geplaatst: 09-07-13 16:08
CM_ schreef:
Groene zeep is erg fijn om paard mee te wassen. Verder kun je gewoon een elke dag shampoo voor mensen gebruiken, stuk goedkoper ook als paardenshampoo.
Groene zeep is goed voor een keer maar als je hme vaker gaat wassen is dit nogal slecht voorzijn huid
mijn zus gebruikte altijd groene zeep. Maar wel zo min mogelijk wassen. is erg slecht voor de natuurlijke beschermlaag van de vacht. Zorg er ook voor dat je het heel goed uitspoelt. anders kan hij last van irritatie krijgen