... Ik heb een tijdje geleden nieuwe leren laarzen gekocht, van Petrie. Die heb ik een tijdje gedragen, vooral op gelopen (ik deed nl. een cursus bij de ORUN en daar mag je alleen maar lesgegeven op laarzen, vandaar). Daarna heb ik ze een tijdje in de kast gezet (geslaagd! YES!) en m'n chappies weer fijn aangedaan met rijden maar nu vond ik dat ik toch echt eens moest gaan rijden met m'n laarzen. Uiteindelijk moeten ze toch heel lekker zitten, zegt iedereen
.Dus ik gisteren die laarzen aan, met blaren viel het gelukkig nog mee, maar toen ik ze uit wilde trekken!!! De laarzen zogen helemaal vacuum om m'n been, gevolg: enorme kuitkramp en vandaag spierpijn
.Nu vraag ik me af: is dit normaal
Of zijn hier nu die plastic zakjes om je voeten voor waar iedereen het over heeft? Tips welkom!
.
. 

misschien als je onderaan een klein gaatje prikt.. dan zuigen ze als het goed is niet meer vacuum.. lijkt mij.. ik weet niet zeker of het werkt en misschien vinden jullie het zonde van de laarzen.. maar dat verzon ik zomaar ff.. lijkt me best een oplossing.. 
)