Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zorro_ schreef:De boxen zijn ook 3 bij 3,5 m alleen de hoogte... deze zal +/- 2,10 a 2,20 m zijn.
Het stallenblok voelt ook erg vochtig aan..
Het gaat trouwens om paarden tussen de 1.53 en 1.65
Zorro_ schreef:Hallo bokkers!
Door een meningsverschil op onze pensionstalling vroeg ik me af of er naast de wettelijke eisen lengte/breedte box ook wettelijke eisen zijn voor de hoogte van de stallen (echt het plafond van het pand)? Ik heb even gegoogeld, maar kan nog geen wettelijke eis vinden.
Iemand hier ervaring mee? Of het toevallig een keer uitgezocht?
Ik hoor het graag!!!
Groet, Zorro_
_Marinke_ schreef:Is dat serieus zo vuurneon? Zijn er ook helemaal geen wettelijke eisen omtrent bijgebouwen?
Het is sowieso lastiger als het een (oude) bestaande stal al is, vroeger golden er natuurlijk hele andere eisen.
Lianne86 schreef:Ik dacht ook dat stands verboden waren :S veel maneges hebben wat aangepast (ministallen :S jeej)
Ik heb ergens gestaan daar waren de deuren ook iets rond de 2,00... tis te doen... maar je paard moet niet een keer raar doenPersoonlijk zou ik liever een hogere stal hebben
maar het hoeft zeker geen ramp te zijn!
Nikass schreef:Lianne86 schreef:Ik dacht ook dat stands verboden waren :S veel maneges hebben wat aangepast (ministallen :S jeej)
Ik heb ergens gestaan daar waren de deuren ook iets rond de 2,00... tis te doen... maar je paard moet niet een keer raar doenPersoonlijk zou ik liever een hogere stal hebben
maar het hoeft zeker geen ramp te zijn!
Ik ken nog genoeg stallen in de randstad waar stands in gebruik zijn. Als ze daar een boete voor zouden krijgen was het vast al wel veranderd. Maar blijkbaar is het dus niet verboden. Ook ken ik stallen waar boxen (containerstallen) staan die kleiner zijn dan 3x3m. En daar staan gewoon paarden in. Het is droevig, maar waar.
Zorro_ schreef:De boxen zijn ook 3 bij 3,5 m alleen de hoogte... deze zal +/- 2,10 a 2,20 m zijn.
Het stallenblok voelt ook erg vochtig aan..
Het gaat trouwens om paarden tussen de 1.53 en 1.65