welke stal moet ik kiezen topics

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

welke stal moet ik kiezen topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:06

Ik zie ze tegenwoordig steeds vaker voorbij komen!
Ik vroeg mij af wat andere bokkers van dat soort topics vinden?
Als ik zo een titel lees denk ik altijd weer 'hoe moet ik dat nou weten? '
Er staan altijd leuke rijtjes maar het hangt van zoveel factoren af .

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt?
Zoja, onderbouw je mening
Zonee, onderbouw ook graag je mening.

xSCWx

Re: welke stal moet ik kiezen topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:10

Handig om het op Bokt te zetten, kan toch een doorslaggevende factor zijn omdat je van meerdere mensen voor- en nadelen hoort.

Byffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:14

Ja goed idee! Ik lees mee.
(Voor de toekomst. Eerst de grote verbouwing van ons huis en tuin klaar krijgen.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:26

Ik lees ze al niet eens meer omdat het vaak al zo duidelijk is welke stal 'de betere' stal is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:16

Ik vindt het an sich wel leuke topics (al zijn het er idd wel veel tegenwoordig) omdat je op die manier wel een beter beeld krijgt wat er zoals in NL is aan pensionstallen, en dat er veel verschillende denkwijzen zijn om een paard te houden/wat mogelijk is financieël/ aan weidegang/waar prio's gelegd worden etc etc etc.

Sue1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:42

lijkt mij een leuk idee ik zou het ook meelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:47

Ik vind het wel interessant om ze te lezen al zijn het er inderdaad veel.
Zelf heb ik een tijdje geleden ook zo een topic geopend omdat ik het ook niet wist, uiteindelijk vooral mijn gevoel achterna gegaan met wat wijze tips van bokkers in mijn achterhoofd en gelukkig een goede keuze gemaakt.

Al vind ik wel dat heel veel info mist in dat soort topics, wat wil een ts zelf, wat vind hij of zij belangrijk, elke stal heeft wel wat nadelen maar de een vind een binnenbak een must terwijl de ander de afmeting van de stal heel belangrijk vind, of all in of juist niet, die info mis ik wel.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:14

Romy1234 schreef:
Ik vind het wel interessant om ze te lezen al zijn het er inderdaad veel.
Zelf heb ik een tijdje geleden ook zo een topic geopend omdat ik het ook niet wist, uiteindelijk vooral mijn gevoel achterna gegaan met wat wijze tips van bokkers in mijn achterhoofd en gelukkig een goede keuze gemaakt.

Al vind ik wel dat heel veel info mist in dat soort topics, wat wil een ts zelf, wat vind hij of zij belangrijk, elke stal heeft wel wat nadelen maar de een vind een binnenbak een must terwijl de ander de afmeting van de stal heel belangrijk vind, of all in of juist niet, die info mis ik wel.

Ik denk dat juist daarvoor die topics zo fijn zijn, als ts sta je ook niet overal bij stil en juist doordat posters vragen gaan stellen zoals jij nu doet, kijk je weer net even anders. Voor mijn paard moest ik tijdens haar leven van 24/7 buiten naar in de nacht op stal omdat ze zand at zoveel ze maar kon, dus dan moet je toch ook weer anders kijken. En naar een binnenbak omdat ze doorgetraind moest worden, terwijl dat voor een ander mss juist helemaal geen prio is. :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:02

de visie van medebokkers kan imo zeker helpen bij het maken van een keuze...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:23

Ik vind de keus vaak heel makkelijk, maar dat is het voor een ander misschien niet. Ik stoor me niet aan dit soort topics, maar ben soms wel verbaasd dat mensen het zo moeilijk vinden om een keus te maken.

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:55

Ik denk dat ik persoonlijk niet op de mening van een ander af ga. Je moet het toch zelf ervaren hoe de stalling is, wat de faciliteiten zijn en of jij je op die stal thuis kan voelen. Daarnaast vind ik het ook enorm belangrijk dat je paard zichzelf kan zijn! Een stal kan geweldig zijn om zijn faciliteiten, maar kan tegenvallen om de sfeer. Een stal kan geweldig zijn om de sfeer, maar weer tegenvallen om de faciliteiten. Het kan ook dat de faciliteiten top zijn en de sfeer helemaal geweldig, maar als mijn paard niet is wie hij hoort te zijn... Dan is dat voor mij ook niet leuk.

Wat dat betreft kan ik niet op de mening van een ander af gaan, maar mee lezen en kijken hoeveel mensen er op een bepaalde manier over denken, kan al iets aangeven. Toch moet je het zelf ondervinden :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:55

het wordt wel lastig als jij het wel naar je zin hebt en je paard niet, of andersom. Of je staat beide naar je zin maar het is te duur (geworden)...

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:02

Als je een paard wilt aanschaffen is het juist wel handig om de ervaringen van anderen te lezen.
Dan kun je zelf alsnog beslissen wat je doet.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:06

Ik erger me er niet echt aan, maar zie ze wel veel langs komen. Misschien kunnen ze er een centraal topic van maken? :)