Regels Belgie ivm aansluiten op waternet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vang

Regels Belgie ivm aansluiten op waternet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 22:37

Hey iedereen,

ik heb een weide, een schuilstal en dmv een apparaat met batterij ook een stroomdraadje. Nu heb ik nog maar één probleem: WATER.
Ik kan het regenwater van het dak van de schuilstal wel opvangen, maar dit volstaat niet. Ik kan ook met water lopen zeulen, maar da's niet zo fijn. Daarom mijn vraag: zijn er mensen die weten of je voor een weide een aansluiting op het waternet kan aanvragen en hoeveel dat dit ongeveer kost? Ik ga ook wel eens bij de gemeente navragen, maar zo heb ik toch al een idée :)

Alvast bedankt!

chocobroodje

Re: Regels Belgie ivm aansluiten op waternet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 08:24

Ga eens onderzoeken wat een waterput slaan kost... Als het water niet te diep ligt is dat wss een heel stuk goedkoper :j

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:28

Heb ik al nagevraagd, maar blijkbaar zou het grondwater bij ons op 42 meter diep liggen...

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:29

Boorput laten steken kan ook. Moet je normaal wel een milieuvergunning voor hebben, aanvragen bij de gemeente dus. Als je weide ver van de straat ligt kan aansluiten op het leidingwaternet nog wel eens veel gaan kosten trouwens.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 00:10

Vraag bij de boeren in de buurt naar het laten spuiten van een veeput, je hoeft nl niet tot de 2e grondwater laag voor drinkwater.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 06:30

Een veeput? is dat dan een grondwaterboring? Ik heb namelijk het probleem dat niemand tot bij mij wilt komen om een put te boren omdat ze vrezen dat het water te diep ligt...