Ik zit nu dus met het volgende dilemma;
Inprincipe wil ik de manen van mijn paard in een boog krijgen, een soort fjordenboog zeg maar (het is een zangersheide) en dan wil ik zijn manen dus laten afscheren om het in zo'n boog te krijgen. Dit zal ik dan waarschijnlijk in de zomervakantie doen voordat ik op vakantie ga (hij staat dan een maand 24/7 op het land) dus als ik dan terug kom verwacht ik al een soort van boog zeg maar. Hij heeft nu manen van twee handbreedtes.
Maar nu mijn dilemma;
Ik ga hem waarschijnlijk verkopen binnen een jaar i.v.m. Mijn school aangezien ik het niet meer red rond die periode. Nu weet ik dat niet iedereen erg van de hanenkammen is op niet-fjorden terwijl ik dit eigenlijk wel wat vind hebben. Zal ik dus alsnog zijn manen zo afscheren voor een hanenkam of kan dit dan eventuele verkoop belemmeren voor mensen die er echt specifiek naar kijken? En dan was er nog een optie: afscheren en dan weer laten groeien een paar maanden voor verkoop. Maar hoe lang duurt het voor de manen weer wat zijn gegroeid en weer gaan hangen? (Hij heeft uit zichzelf al best dikke manen)..
Dus wat wordt hem? Hanenkam of zo laten