Knotjes dikker krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Knotjes dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 11:25

Hallo allemaal,

Aankomend weekend heb ik weer wedstrijd en maak zoals gewoonlijk knotjes.

Alleen 2 probleempjes:
- Paardje heeft ontzettend dunne manen ( anderhalve hand breedten )
- Paardje heeft een lange nek.

Ik moet dus eigenlijk zo weinig mogelijk knotten maken en zo dik mogelijk ivb zijn nek niet nog langer te laten lijken.

Iemand hier Ideeën voor? Of iets wat ik tussen de manen kan doen dat het dikker wordt ?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Knotjes dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:58

Wd-V => VSW

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:59

Grotere plukken pakken, hoeveel knotten heb je nu meestal?

Probeer dan zo'n 5/6 knotten te maken, dat scheelt al een hele boel :j

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:02

Maris__ schreef:

Meestal heb k er al 6 (- de 2 knotjes achter aan van zijn afgeschuurde manen door de deken )

Ik zal er echt iets tussen moeten doen ofzo om de manen dikker te laten lijken maarja , hoe en wat..

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:04

Grote plukken pakken en wellicht de manen iets langer, daar krijg je ook een vollere knot van.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:05

Dustyenmax18 schreef:
Maris__ schreef:

Meestal heb k er al 6 (- de 2 knotjes achter aan van zijn afgeschuurde manen door de deken )

Ik zal er echt iets tussen moeten doen ofzo om de manen dikker te laten lijken maarja , hoe en wat..

Hmm lastig, dan inderdaad manen langer laten..

Nienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:05

Als je paard wel een dikke staart heeft kan je daar een streng haar uitknippen en dat in de knotten meevlechten zodat ze dikker zijn.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:12

Maris__ schreef:
Dustyenmax18 schreef:

Hmm lastig, dan inderdaad manen langer laten..

Daar ben ik nu ook mee bezig, maar dat gaat de komende zomer nog niets worden, dus ik zoek eigenlijk voor nu een oplossing :)

Nienkie schreef:
Als je paard wel een dikke staart heeft kan je daar een streng haar uitknippen en dat in de knotten meevlechten zodat ze dikker zijn.

Hmm dat heeft hij helaas ook niet, maar hij heeft wel zwarte manen dus misschien kan ik een vriendin lief aankijken. En anders misschien iets anders daarop verzinnen.

Ellenvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:15

je hebt ook extensions voor paarden..

Nienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:59

Of een bol zwarte wol kopen en dat er in vlechten..... geen idee of dat mooi is, maar je kan het proberen.

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:13

Paarden extentions ? :)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 13:18

Fleurlovexx schreef:
Paarden extentions ? :)

Ik zoek voor nu eigenlijk een goedkopere oplossing, omdat zijn manen toch redelijk snel groeien.

t is echt voor de komende 2 maanden.

LeonieHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:10

een grote pluk pakken. meestal als ik knotten maak bij paardjes, maak ik eerste vlechtjes en rol die dan boven op en dan heb je prachtige en volle knotjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:13

Nienkie schreef:
Of een bol zwarte wol kopen en dat er in vlechten..... geen idee of dat mooi is, maar je kan het proberen.

Dit is een goede tip :). Dit deed ik bij mijn eerste paard dat haar manen graag schuurde. De wol legde ik dan onder plukjes van haar eigen haar en vlocht het zo tot een knotje. Haarlak erover en het valt bijna niet op dat het wol is.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:20

Tja zorg gewoon dat je goed rijd dan krijg je je punten evengoed wel! :+ Mijn paard heeft ook weinig manen en ik heb over zijn hele hals verdeeld 7 knotten. ( 1 x de lengte van een manentrekkammetje +1/3 x die lengte per knot) zorg dat de knotten goed in het midden zitten van het stukje manen wat je gebruikt om te vlechten en neem per vlechtje evenveel lengte van de manenkam. Dat vind ik persoonlijk het netst.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 23:12

hesterve schreef:
Tja zorg gewoon dat je goed rijd dan krijg je je punten evengoed wel! :+ Mijn paard heeft ook weinig manen en ik heb over zijn hele hals verdeeld 7 knotten. ( 1 x de lengte van een manentrekkammetje +1/3 x die lengte per knot) zorg dat de knotten goed in het midden zitten van het stukje manen wat je gebruikt om te vlechten en neem per vlechtje evenveel lengte van de manenkam. Dat vind ik persoonlijk het netst.

Haha de puntjes rijdt ik toch wel bij elkaar, maar vindt het wel fijn als mijn paardje er verder ook goed op staat. Paardje heeft een ontzettende lange nek waardoor de hals uiteraard mooier is als het weinig en dikke knotten zijn.

Affijn Ik heb de truuk met het wol ( naja katoen ) geprobeerd maar katoen werkt niet dus volgende keer ff wol proberen.

Vandaag trouwens wedstrijd gehad en met 196 punten 5de, en 202 punten een mooie 1ste plaats.
Aankomende vrijdag mijn L1 debuut :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:27

ik snap het hoor wat maar een plagerijtje. Ik vind die dikke knotten ook helemaal geweldig maar heb er nooit bij stilgestaan dat er iets voor bestond om ze dikker te krijgen.
Bedenk me net dat je misschien bij het slachthuis een staart zou kunnen kopen in de kleur van je paard zijn manen waar je misschien iets mee kan fabriceren zodat je meer haar hebt om mee te vlechten. Zal er als ik de tijd heb er eens dieper over nadenken.
Gefeliciteerd met je punten en prijzen trouwens!

J_en_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:03

Ik laat de manen langer ookal vind ik dit doordeweeks maar niets

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:07

De vlechtjes zelf heel losjes vlechten. Dan is het knotje dikker. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)