Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Gewoon één keer goed laten spuiten! Maaien heeft geen zin.
Je wilt tenslotte een weide die voedsel heeft voor de paarden en geen wei vol met onkruid. Ridderzuring wordt niet gegeten maar is de pest voor je land: wist je dat de zaden het zeker 80 jaar in de grond uithouden? Het neemt langzamerhand je hele wei over. Boeren hebben de pest eraan en terecht - ook als je van het land hooi haalt.
En voor de toekomst: zorg voor de juiste bemesting .. hoe armer de grond, hoe meer onkruiden je weer krijgt.
liljebo schreef:Vier paarden op 2 ha is overigens best veel. Ik heb er 4 op 5-6 ha en hier wordt als advies 1 ha per paard aangehouden als ze hun kost bij elkaar moeten scharrelen in het seizoen. Met bijvoeren is het advies max 3 paarden per ha.
Team_Sublime schreef:Probleem als ik alles kort maai dat ik bijna geen gras meer heb voor mijn paarden ben ik bang en ze moeten hier wel 24/7 op met zijn vieren.
Ik zal nog is overleggen met de boer over of er andere oplossingen zijn ..
Mochten ze het trouwens wel eten.. Wat zijn dan de gevolgen hiervan ?
Kostolany schreef:Jibbel wat voor mest is het beste om te gebruiken? Koeiemest? Of varkensmest of kunstmest? Voor ons ook nog handig om te weten en bij te leren:)