Volgende week woensdag gaat mijn paard voor het eerst 24/7 het land op en dat geeft mij eerlijk gezegd nogal de zenuwen

Ik heb mijn paard al 10 jaar en nog nooit heeft ze 24/7 op het land gestaan. We staan op een pensionstal waar ze in principe niet in de wei komt, wel los/stapmolen/rijden/etc. maar we beschikken niet over weidegang. Vrienden van ons hebben een huis gekocht met weiland en nu mag ze daar vanaf volgende week lekker een aantal weken vakantie vieren met een vriendje van stal! Heerlijk idee, paard hoeft even niks (wat ze meer dan verdiend na zoveel jaren niet ècht vakantie te hebben gehad en eigenlijk is het voor mij ook wel lekker, het geeft mij ook wat meer ruimte en tijd een aantal weken. Heerlijk vooruitzicht dus!
Maar... Bij het idee dat er niet de hele dag toezicht is, dat ze met regen/wind/onweer daar maar buiten staat zonder schuilstal, dat ze misschien wel helemaal geen ''weidepaard'' is (bestaat dat?

De komende weken ziet de weersverwachting er ook niet super goed uit... Ik twijfel of ik een regendeken zal kopen voor de regenachtige dagen, ik twijfel hoe vaak ik moet gaan kijken, ik twijfel of mijn paard wel rustig blijft zo dag en nacht op de wij...
Wie o wie kan mij hierin gerust stellen? Volgens mij zit ik met elke regenbui met buikpijn op de bank

Bedankt alvast namens mijn paard met een overbezorgde eigenaar