Jaren voorheen heb ik (toen had ik nog 1 pony) gewoon pony laten grazen op best groot stuk, (pony staat 24/7 buiten) was wel wat droger, minder 'vet' gras. Mijn opa liet ik nu en dan komen om te kijken of alles in orde was, of bijvoeren (hooi) nodig was. Er waren mensen in de buurt die haar een aantal keer hebben gelongeerd. Tot vorig jaar, we hebben gewoon gedaan wat we altijd doen, alleen gingen we nu 3 weken op vakantie, dus meer gras, dat spreekt voorzich. Helaas pony toen hoefbevangen geworden, dit proces heeft maar enkele dagen geduurd en was toen volledig over, we weten al de oorzaak etc.
Nu heb ik sinds kort een pony erbij, als ik een week naar Italië ga, hoe ga ik dit dan aanpakken? Een pony krijgt 2 maal per dag brok, voor de rest gewoon gras, andere pony alleen gras. Mijn opa kan best hooi geven, maar is niet de handigste en zal waarschijnlijk 2 keer per dag brok vergeten, of verkeerde hoeveelheden geven etc. Daarnaast staan nu 2 pony's een week stil ipv één.
Weten jullie misschien hoe ik te werk kan gaan? Wie/wat heb ik nodig voor de pony's? Ik ken wel mensen in de buurt..