Vakantie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 19:16

Eindelijk is de zomervakantie bijna aangetroffen, lekker een weekje tot maximaal 2 naar Italië {:}
Jaren voorheen heb ik (toen had ik nog 1 pony) gewoon pony laten grazen op best groot stuk, (pony staat 24/7 buiten) was wel wat droger, minder 'vet' gras. Mijn opa liet ik nu en dan komen om te kijken of alles in orde was, of bijvoeren (hooi) nodig was. Er waren mensen in de buurt die haar een aantal keer hebben gelongeerd. Tot vorig jaar, we hebben gewoon gedaan wat we altijd doen, alleen gingen we nu 3 weken op vakantie, dus meer gras, dat spreekt voorzich. Helaas pony toen hoefbevangen geworden, dit proces heeft maar enkele dagen geduurd en was toen volledig over, we weten al de oorzaak etc.
Nu heb ik sinds kort een pony erbij, als ik een week naar Italië ga, hoe ga ik dit dan aanpakken? Een pony krijgt 2 maal per dag brok, voor de rest gewoon gras, andere pony alleen gras. Mijn opa kan best hooi geven, maar is niet de handigste en zal waarschijnlijk 2 keer per dag brok vergeten, of verkeerde hoeveelheden geven etc. Daarnaast staan nu 2 pony's een week stil ipv één.

Weten jullie misschien hoe ik te werk kan gaan? Wie/wat heb ik nodig voor de pony's? Ik ken wel mensen in de buurt..

IngeK

Re: Vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:23

Wat ik wel eens voor een vriendin gedaan heb, en zelf ook van plan was mocht mijn te kopen paard er eerder zijn dan dat ik op vakantie ga, is iemand die je vertrouwt (en met paarden om kan gaan) op pony's en je huis te laten passen. Dan ben je niet afhankelijk van mensen in de buurt en heeft die vriendin/nichtje/etc ook een leuke paardenvakantie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:29

Strookbegrazing?
Om de dag, of 2 dagen stuk erbij laten geven door iemand zodat de pony niet zich compleet kan volvreten in de hele wei.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:25

Het scheelt dat je mensen in de buurt kent, die zou je kunnen vragen om de ene pony brok te geven en beide pony's in de gaten te houden. Strookbegrazing kan ook goed helpen om ervoor te zorgen dat je ene pony niet hoefbevangen wordt.