Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kon niet echt vinden waar ik naar op zoek was. Moet ook wel eerlijk zijn dat ik niet alle pagina's bekeken heb

Mijn jongste paard breekt uit. De weide waar ze nu opstaan is ingedeeld in kleinere deeltjes en om de zoveel tijd, als het gras op is, krijgen ze een nieuw deeltje. Het probleem is echter, wanneer ze er twee dagen opstaan (en er nog meer dan genoeg gras is overigens) kruipt mijn jongste paard gewoon door de draad. Dat het gras groener is aan de overkant is nog niet het ergste, maar als alle weitjes kaal zijn, gaat ze ook door de buitendraad en dan loopt ze dus los.
ze steekt haar hoofd snel onder de draad, heft hem op en knalt dan verder de wei uit. Het gebeurt op een seconde of mogelijks nog minder. Ze gaat zo een paar keer per dag te werk. Heeft ze het warm, knalt ze het verse stuk weer uit en gaat in de schuilstal staan of drinken en dan op dezelfde manier er weer in.
Er zijn zo al heel wat palen en oogjes stuk gegaan.
Ik weet echt niet meer wat te doen. Ze doet het ook als we er zijn.
- Ze wordt niet opgejaagd door de anderen
- er staat meer dan genoeg stroom op elke draad (gemeten met een speciaal toestelletje en dat geeft het hoogste van het hoogste aan)
- ik heb al een halster aangedaan met extra ijzerdraadjes rond, en als ze dat aanheeft, dan doet ze het ook niet. Maar vind het veels te gevaarlijk om het halster aan te laten als ik er niet ben voor als ze vast komt te zitten of zo. Een gewoon halster zonder extra draadjes helpt niet, ze weet het verschil.
- Er hangen al genoeg draden, aan de buitendraad zijn het 4 draden. De andere paarden steken hun hoofd er ook niet tussen of onder om erbuiten te grazen. Aan de binnenkant zijn het drie draden. Het zijn allemaal nog goede stukken draad goed dik en bijna nergens aan elkaar geknoopt.
- Op een andere wei doet ze het ook en daar hangt breed lint ook met het hoogste voltage.
- Het gras is nog lang genoeg als ze ermee begint. De eerste (nieuwe) dag op het gras doet ze niets, maar de volgende dag doet ze het wel.
Iemand een idee om deze uitbreker binnen te houden?