tinker en volle wei??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca23

tinker en volle wei??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 20:52

hoi
even een vraagje ik heb thuis een volle wei staan met gras nu weet ik niet of het een goed idee is om mijn tinker erin te zetten?
hij is 7 jaar en ik heb een 1 jarige die heeft er geen problemen mee maar weet niet wat de 7jarige gaat doen.... zouden ze een stop hebben of zal hij door vreten?
ik kan hem eerst maaien en dan hooi bijvoeren...

wat is jullie mening?

8nnemiek

Re: tinker en volle wei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:56

Alle paarden stoppen met eten als ze genoeg hebben, ook tinkers.. Het probleem met sobere paarden is dat er veel te veel suiker in het Nederlandse gras zit. Mijn tinker krijgt een graasmasker op overdag op wei, en 's avonds in de paddock krijgt hij droog hooi.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:57

Je kan ook stukjes afzetten, dan kan ie niet in een keer aan al het gras :)

damien82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:06

Strookbegrazing

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:47

Strook begrazing of eventueel een graasmasker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:50

NVB12 schreef:
Killed schreef:
Je kan ook stukjes afzetten, dan kan ie niet in een keer aan al het gras :)

Ik ben jou al in enkele topics tegen gekomen en telkens quote je gewoon jou voorganger? Dit is nutteloos topic vullen.

Mijn tinkers staan de hele winter op voordroog en gaan dan het volle gras op in het voorjaar. Ik heb nooit paarden die echt te dik zijn. Nu heb ik 1tje die eventueel wat mag afvallen maar het is ook niet nodig. Ze bllijven wel op de weide tot het echt kort is afgegeten voor ze op een andere gaan. Ik geef ze geen heel grote weide in 1 keer maar toch mooi vol gras.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 13:40

wat het is met strook begrazing dan hebben ze in het begin weer zo'n klein weitje... en me veulen houd van racen dus dat wil ik haar ook niet ontnemen.
het veulen mag en kan ook gewoon in het volle gras alleen de ruin ben ik een beetje bang voor dat hij ontploft.. maar als ik dat lees bij molenhoek gaat dat misschien wel meevallen, en ik hoop erop dat hij tijdig stopt. ik zou het een paar dagen kunnen aankijken en als hij niet stopt alsnog een stuk gaan maaien.
in het lange gras zit minder suikers enzz als in het korte gras heb ik al gelezen.