Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
44Myrthe44 schreef:Als hij nu maar zo weinig brok krijgt gaat dat echt geen verschil maken. Ging het om kilo's dan kon je het proberen, maar 4 handjes per dag is de moeite niet hoor. De dikmaker is echt het gras in dit geval, niet de 4 handjes brok
.
Ik zou eerder proberen om een bijrijder te vinden zodat hij ook de overige dagen beweging krijgt.
Focussed schreef:Het paard een graasmasker opzetten zal wss veel schelen...
Francis schreef:Zou geen brok geven (met die twee handjes krijgt hij sowieso al niet de vitaminen binnen die hij zou moeten, maar wél de koolhydraten die hij níet zou moeten krijgen. Voer een vitaminenkorrel die ze zo willen eten (ik voer een duits merk wat er goed in gaat http://www.lexa-pferdefutter.de/Pferde- ... 12_30.html ) als aanvulling op het meestal toch wel 'onvolledige' gras hier in Nederland, dan krijgt hij qua vitamines veel beter binnen wat hij zou moeten hebben en dat brengt de spijsvertering ook beter in balans.
Hoe meer je z'n grasinname kunt beperken hoe beter dat ook is, misschien strookbegrazing voorstellen? Of misschien is er nog een dikkertje op stal met wie hij samen maar een halve dag op het gras kan en de andere helft op een paddock?
't Blijft lastig hoor, ik heb er ook een die van lopen over gras al aan komt en net als bij mensen, als 't er eenmaal aan zit is 't er moeilijk weer af te krijgen.
Succes!