Ik kwam internet zwarte kleurshampoo tegen,en vroeg me af: helpt dit echt? Aangezien ik het zwarte kleurtje van m'n fries graag een beetje wil behouden
Je bedoeld paardenshampoo voor zwarte paarden? Volgens mij is het alleen om glans te geven aan de bepaalde vachtkleur, maar niet om de kleur te behouden volgens mij.. Als je het bijvoorbeeld zou willen gebruiken om te voorkomen dat een zwart paard bruiner wordt in de zomer, dan moet ik je teleurstellen.. want dat werkt niet zo. Daarbij vind ik persoonlijk dat een normale goede paardenshampoo niet verschilt van een shampoo speciaal voor een kleur. (tenzij je echt zilvershampoo gebruikt op een "vies" wit paard).
friesiszwart
Geplaatst: 12-06-13 06:47
Als je de zwarte kleur van je fries wilt behouden moet je je paard een niet paardig bestaan geven en binnen houden. Wel is het zo dat de ene fries zwarter blijft dan de andere. Als je paard gezweet heeft gewoon afsponzen afspuiten, mijn ervaring is dat zij dan het zwartst blijven. En zij lopen in de zomerperiode dag en nacht buiten.