twee jaar geleden woonde ik nog op in een vrijstaand groot huis met een weide, stallen en een bak, ideaal natuurlijk als paardenliefhebber..
Toen ik uiteindelijk ook een baantje kreeg , kocht ik dus ook mijn eigen haflinger..
Ideaal, een bak aan huis!
Nu zijn we een jaar geleden verhuist naar een 2-onder-1-kap woning en hebben stallen achter het huis, maar geen weide of bak..
Nu hebben we een groot stuk grond in bezit waar de paarden nu op lopen, (zn 1,5 km van ons huis vandaan) alleen bij die grond zit geen bak..
Maar omdat mijn paardje het af en toe hard nodig heeft om weer een uurtje dressuurmatig te moeten lopen, rijd ik zo nu en dan in het weiland.
Nu is het zo dat in ons weiland greppels liggen, ( om de 10 á 15 meter ) , dus in de lengte kan ik heerlijk rijden maar de bocht is gewoon net te krap om doorheen te gaan in draf, (weiland is nogal ongelijk+kort in de breedte) laat staan in galop..
Eerst deed ik het nog weleens, gewoon in een rustig drafje door de bocht ging prima..
Maar laatst was ik aan het rijden en mijn haf struikelde, met mij erop.. ik kwam met mijn been onder haar terecht en heb daar een pijnlijke pols en een nog pijnlijkere gekneust been aan overgehouden.. Dus nu durf ik echt niet meer door de bochten in draf..
Door dit alles wordt het natuurlijk heel lastig om mijn paardje goed te rijden omdat ik alleen maar op de lange zijde kan draven/galloperen.
Nu vraag ik me af of nog meer ruiters in een weiland rijden en wat zouden jullie doen in mijn geval?