manen en staart steeds dunner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

manen en staart steeds dunner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:47

Hallo,

Ik zit al een tijdje met een vraag en nu lijkt het mij toch wel goed om het maar gewoon eens hier in de groep te gooien, aangezien ik het zelf niet weet. De manen en staart van mijn paard worden steeds dunner en breken ook heel snel af. Eén keer met de paardenborstel er doorheen en het lijkt wel of ik een heel paard uit zijn manen en staart gehaald hebt. Dit kan niet de bedoeling zijn en ik vraag me ook af of er misschien dingen zijn waardoor dit zo kan komen. Ik wil er eigenlijk graag iets aan doen, want ik vind het gewoon zonde. Helaas zou ik zelf niet kunnen bedenken waar het aan ligt, dus jullie hulp zou fijn zijn.

Groetjes.

friesiszwart

Re: manen en staart steeds dunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:53

Mijn paarden hebben allemaal hele dikke staarten en ik doe er niets aan, wat ook inhoud niet dagelijks borstelen (ook niet wekelijks) strotjes eruit plukken en een enkele keer een borstel is alles wat ik doe.
En de manen zijn bovengemiddeld lang (ook voor een fries).

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:58

Als je de staart en manen elke dag uitborstelt, zou ik eerst daar mee stoppen. Hoe voorzichtig je ook doet, je trekt er altijd wat haren bij uit en tja, als je dat dagelijks doet gaat het hard.

Als het in de medische richting is, kan ik je niet helpen. Heb daar geen ervaringen mee.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 18:08

Als ik het deed was dit 2x in de week. Gek genoeg deed ik zit jarenlang 4x in de week en toen was het niet. Nu doe ik het misschien 1x in de twee weken en komt er een hele bos uit. Het is dus pas iets van de laatste paar weken, waardoor ik vermoed dat het iets medisch is.

xxdooxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:18

Dan zal het idd wel iets medisch zijn. Hier kan ik je helaas niet bij helpen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:08

bij een haflinger bij mij op stal vallen de manen prompt uit als ze vit. te kort komt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:42

Zou ook nog kunnen, maar hoe kun je dat checken en hoe weet je dan wat hij tekort komt? Hij heeft wel zo'n himalaya steen, maar geloof dat dat alleen zouten/mineralen zijn..

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:50

Bij mijn paarden haal ik elke dag voorzichtig alle strooitjes, de grasjes, de bloemetjes en de takjes uit hun staart. Van de zomer ga ik denk ik weer even met een tuinslang en wat shampoo aan de slag. Dan komt er vanzelf al het dooie spul er wel uit :) Vooral niet teveel plukken, daarmee gaat het inderdaad sneller breken ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:51

Ja, dat is dus het probleem niet..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:52

de eerste keer dat dat gebeurde heeft ze een bloedonderzoek gehad.
maar je kunt het ook gewoon proberen door een compleet vit.suplement te gevenen kijken of het dan beter word.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:30

barbar schreef:
de eerste keer dat dat gebeurde heeft ze een bloedonderzoek gehad.
maar je kunt het ook gewoon proberen door een compleet vit.suplement te gevenen kijken of het dan beter word.

Zo'n preparaat kan geen kwaad toch? Meen dat ik weet dat ze overtollige vitaminen gewoon weer uitplassen. Weet jij een volledig suplement? Dan wil ik het wel gelijk goed doen namelijk.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:56