Vuil in staart haar getrokken, hoe schoon krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Vuil in staart haar getrokken, hoe schoon krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 23:04

Mijn shet heeft chronische diarree en daarmee dus ook een vuile staart. Vandaag ben ik flink aan het schrobben gegaan. Twee keer laten weken in vloeibare groene zeep met water en twee keer cowboy magic yellow out shampoo.

Maar wat zag ik, het vuil gaat er wel af maar er zit vuil in de haren lijkt t wel. Er zitten echt, streepjes/stipjes in t haar.

Is er een manier om dit schoon te krijgen of zit ik eeuwig met vieze staart haren?

8nnemiek

Re: Vuil in staart haar getrokken, hoe schoon krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:18

Ik laat em altijd weken in warm water met soda, geen idee of dat beter werkt dan groene zeep, maar ik heb er al heel wat vuil uit gekregen :j

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:42

Het zou inderdaad kunnen dat het echt IN het haar is gaan zitten....wat je nog kunt proberen is biotex (de groene pakken!)... Succes ermee!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:28

ik gebruik sinds kort garageshampoo ( niet op staartwortel) staart wordt dan echt mooi wit en vuil is er goed uit..
hiervoor ook vanalles gebruikt maar niks werkte

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:43

Driehoek zeep in een emmer met warm water doen en daar de staart in laten hangen werkte goed bij een Fries wiens staart helemaal onder de ingetrokken mest zat. Daarna goed uitspoelen en indien nodig herhalen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:46

Ik was de staart van mijn schimmel ook met biotex, maar misschien werkt dit wel veel beter.. (echt wit krijg ik zijn staart niet...)
liesJ schreef:
ik gebruik sinds kort garageshampoo ( niet op staartwortel) staart wordt dan echt mooi wit en vuil is er goed uit..
hiervoor ook vanalles gebruikt maar niks werkte

@liesJ: waar haal je garageshampoo? heet het echt zo en van welk merk is het?

unihvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:51

weet niet of t al geroepen is maar zilvershampoo al eens geprobeerd? is speciaal om geelgrijze haren echt grijs te krijgen dus werkt perfect

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:54

garageshampoo gebruik ik ook werkt super alleen geen idee of je het in de winkel kan kopen. mijn vriend neemt het van ze werk mee. :)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:54

Half blokje vaatwasmiddel even oplossen in een half emmertje lauw warm water en dan de staart er 2 minuutjes in laten weken (niet de staartwortel!) en dan goed uitspoelen. Bij m'n Haflinger heb ik hetzelfde probleem als jij en alleen met een vaatwasblokje krijg ik haar staart echt wit.