Paard verhuisd, en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Paard verhuisd, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:24

Hallo Bokkers :-)
Mijn paard is zaterdag ochtend verhuisd naar zijn nieuwe stal, en staat nu 24/7 op het land.
Op vorige stal stond hij overdag buiten en in de nacht binnen dus ik ga nu in de ochtend heen om regendeken af te doen en in de avond weer op.
We hebben de eerste dag 1 voor 1 de paarden in de bak gedaan om te wennen, daarna het land op.
Hij word nog niet echt geaccepteerd door de anderen 3, maar als ik niet kijk en dan weer stiekem kijk staan ze pittig bij elkaar. Hij word niet echt opgejaagd, maar af en toe doen ze lelijk tegen hem, maar valt me opzich mee.
Gisteren ochtend leek hij wel een vriendje gemaakt te hebben, stond hoofd aan hoofd te grazen met dat paard.
Opzich is Buffel wel relaxed, maar toen ik hem even meenam naar stal om te poetsen werd hij erg nerveus omdat hij de andere paarden niet kon zien.
Ik hoop natuurlijk dat hij straks helemaal geaccepteerd word en lekker gaat wennen.
Hoelang duurde dat bij jullie paarden?
Groetjes Kermis

LukieBradley

Re: Paard verhuisd, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:26

Komt vanzelf goed zo te horen :)
Bij die van mij duurde het toen enkele weken ook en die is wel volledig opgejaagd en afgejakkerd.
Mijn nieuwe minishet staat bij ons in grote kudde en de grote ponys laten der mee rust maar de andere shetten willen ook nog weleens een sprintje doen en ze staat er nu een week of 2 bij

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 10:07

Ja de eerste dag werd hij wel echt opgejaagd, maargoed had niet anders verwacht. Ik ga zo weer heen om zijn regendeken af te doen.
Ik heb van mijn vader de tip gekregen hem te poetsen met de kudde in het zicht. Moet hem toch iedere dag ff checken op wondjes etc.
Hij staat op een mega land dus kan wel lekker gras eten.
Hij hoeft sowieso de eerste weken helemaal niets te doen. Hij is 3 en verder nog niet ingereden dus wil hem lekker ontspannen hebben voordat ik wat met hem ga doen.
Bedankt voor jullie reacties, groetjes

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:22

Mag ik vragen waarom hij een deken heeft als hij nog helemaal niets hoeft te doen? Lekker aflaten, en het ze verder zelf uit laten zoeken, komt vanzelf goed!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:30

Ja natuurlijk mag je dat vragen :-)
Op zijn vorige stal stond hij in de nacht nog binnen in een binnen stal.
Op deze stal staan ze nu 24/7 buiten op het land zonder schuil mogelijkheid.
Daarom heeft hij in de nacht een ongevoerde regendeken op zodat hij kan wennen aan de overgang.
Als de nacht tempratuur straks rond 10 a 15 graden is gaat de deken uiteraard weer af!

Ben net terug van meneer, kwam ik aan staat hij bij de andere 3 lekker te grazen.
De witte die gisteren lief deed tegen hem kwam gezellig naar mij toe, toen ik Buffel zijn deken af deed.
Ik denk dat dat wel een vriendje kan worden voor hem. Wat mij opvalt is dat de witte de allereerste dag het meest vervelend tegen Buf deed, maar onderaan de rang staat. Leek wel alsof hij zijn plek even moest bevestigen, nu staat Buffel onderaan, die drol doet nooit wat :-) En nu doet de witte het liefst tegen hem!

Toen ik eergisteren kwam stonden ze zo:
Afbeelding

Dus gaat al goed!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:33

Heel goed, dan hoef je je geen zorgen te maken! Even ter info: mijn merrie staat nu ook 24/7 buiten en komt van overdag halve dag buiten en 's nachts binnen. Staat nu wel gewoon zonder jas buiten, en heeft een dunne vacht.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:38

Oke! Ik had sowieso in mijn hoofd om de komende dagen zijn deken in de nacht af te laten aangezien het heerlijk weer word en van het weekend helemaal!
Moet alleen even op zijn neusje letten, vorig jaar was die ook verbrand door gebrek aan schaduw, dus even kijken hoe ik dat ga oplossen aangezien ik een halster in het land om niet prettig vind, mocht een van de andere paarden het een leuk plan lijkt zijn halster vast te gaan houden :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:39

Valt wel mee hoor, hangen in andermans halster. Hier altijd met, anders is ze ook niet te vangen haha!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:42

Hihi zal inderdaad wel meevallen, ik had laatst een vliegenkap gezien met een neusflap eraan, speciaal voor de zon. Denk dat ik die even ga bestellen!

unihvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:08

ik zet niet graag een paard in een bestaande groep dat is best riskant veel kans op een vreemde eend in de bijt acties van de groep, maar fijn dat t goed gaat. Ik zelf heb ook gewoon nog een regendeken op in de nacht dus dat vind ik niet zo gek de nachten zijn nog best koud

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:12

ik heb om die reden een safety halster om, kun je mooi een neuskapje aan bevestigen en schiet los als er echt wat gebeurd.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:27

Hoi bedankt voor jullie reactie's.
Het gaat erg goed met Buffel, hij mag al echt bij de groep staan, en word niet meer echt gepest door de anderen!
Ik voel me ook steeds meer op mijn gemak op onze nieuwe stal.
Heb erg leuke stalgenootjes en het is er heeeeeeerlijk rustig!
Hij ziet er ook goed uit, lekker alert en is erg vrolijk, en volgt me gelukkig niet meer overal heen maar gaat gewoon gras eten en zijn eigen ding doen.
Kan hem ook weer lekker poetsen, en heb hem vandaag 15 minuten gelongeerd om hem toch wat beweging te geven, anders groeit hij dicht. Longeren ging goed, wel even uitproberen maargoed, als hij zich gewoon weer gedraagt daarna mag het wel even. En dat deed hij uiteraard :)
Al met al positief dus!
Hier een foto van vanmiddag:

Afbeelding

3 dikke billen bij elkaar:
Afbeelding