Ik heb nog niet zo lang geleden een superleuk meisje van 12 een van mijn paarden laten verzorgen. Ze was langere tijd kreupel en ik dacht dat wat extra liefde en aandacht leuk voor haar zou zijn. Ik heb van te voren uitgebreid met haar ouders gesproken. Het is een paar weken goed gegaan maar als het op overwicht aankomt en uiteindelijk op kracht heeft zo'n meisje niks te vertellen bij een pony van 500 kilo... Het was dan ook snel gedaan nadat mijn pony zich eens losgerukt had tijdens een wandelingetje en er in galop vandoor ging. Niet van mijn kant maar van die van het meisje en haar ouders. Jammer, maar begrijpelijk. Ik ben er in ieder geval op gewezen dat een meisje van nog maar 12 jaar niet in staat is om een paard echt de baas te zijn. Al zou ik graag een leuk meisje weer vinden om wat extra voor mijn paarden te zorgen.
Het is ook gewoon een beetje gedoe... Of het nou een meisje van 12 is of een volwassen meid. Bijrijders in het algemeen is gewoon een beetje gedoe vind ik. Ik heb er nu nog een die al zeker 6 jaar op mijn paarden rijdt en ik hoop dat ze dat nog heel lang blijft doen, maar ik heb ervaren dat dat toch een zeldzaamheid is.
Ik heb je advertentie even gelezen. Je woont in Amsterdam maar zoekt bijv ook in Almere. Hoe ga je daar dan telkens heen? Gaat je moeder dan steeds met je heen en weer rijden?
Ik hoop toch voor je dat je een leuke pony vind. Ik herinner me nog heel goed hoe graag ik dat op jouw leeftijd wilde...