hoe kom je aan een verzorgpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marith666

hoe kom je aan een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:41

Hoi ik ben Maartje.
Ik wil heel graag een verzorgpony. Ik heb al eerder zo een forum gemaakt en daar kreeg ik vaak de tip om op marktplaats een advertentie te zetten. Dat is geen optie want ik sta een jaar op marktplaats en geen reacties. En ik kreeg ook de tip om op boktmarkt te staan. Ook niets. Weten jullie iets anders?

Hippepony

Re: hoe kom je aan een verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:42

Briefje ophangen in supermarkt, mailtje sturen naar pensionstallen, paardeneigenaren vragen of je hun paard mag verzorgen of dat hun mensen kennen die iemand nodig hebben.

prisca12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:56

gewoon bij de manege iets op hangen en gewoon vragen

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:40

Het nadeel is dat veel mensen huiverig zijn voor jongere kinderen en hun pony. Je loopt risicos. Ze zijn verantwoordelijk voor jou en voor hun paard of pony. Het beste wat je kunt doen is rond vragen denk ik. Kijk of er bij jou in de buurt een leuke shet of pony staat. Sommige maneges bieden lease ponys aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:43

Zoals degene boven mij al zegt ben je nog een beetje jong. Je bent pas 12 jaar oud en ik snap heel goed dat mensen het dan een beetje eng vinden om jou zomaar alleen te laten bij hun paard. Stel je voor dat er iets gebeurt en jij bent in je eentje op stal? Dat kan natuurlijk ook met iemand van 20 gebeuren, maar het risico is toch wat minder groot. Wat je kan proberen is kijken in de buurt of er misschien iemand is die te groot is voor zijn of haar pony en het goed vinden als jij erop gaat rijden? Bijvoorbeeld bij een Shetlander. Anders ben ik bang dat je nog even geduld moet hebben!

Succes!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:48

ik heb mijn huidige verzorgpony op facebook gevonden/leren kennen

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:58

Ik heb nog niet zo lang geleden een superleuk meisje van 12 een van mijn paarden laten verzorgen. Ze was langere tijd kreupel en ik dacht dat wat extra liefde en aandacht leuk voor haar zou zijn. Ik heb van te voren uitgebreid met haar ouders gesproken. Het is een paar weken goed gegaan maar als het op overwicht aankomt en uiteindelijk op kracht heeft zo'n meisje niks te vertellen bij een pony van 500 kilo... Het was dan ook snel gedaan nadat mijn pony zich eens losgerukt had tijdens een wandelingetje en er in galop vandoor ging. Niet van mijn kant maar van die van het meisje en haar ouders. Jammer, maar begrijpelijk. Ik ben er in ieder geval op gewezen dat een meisje van nog maar 12 jaar niet in staat is om een paard echt de baas te zijn. Al zou ik graag een leuk meisje weer vinden om wat extra voor mijn paarden te zorgen.

Het is ook gewoon een beetje gedoe... Of het nou een meisje van 12 is of een volwassen meid. Bijrijders in het algemeen is gewoon een beetje gedoe vind ik. Ik heb er nu nog een die al zeker 6 jaar op mijn paarden rijdt en ik hoop dat ze dat nog heel lang blijft doen, maar ik heb ervaren dat dat toch een zeldzaamheid is.

Ik heb je advertentie even gelezen. Je woont in Amsterdam maar zoekt bijv ook in Almere. Hoe ga je daar dan telkens heen? Gaat je moeder dan steeds met je heen en weer rijden?

Ik hoop toch voor je dat je een leuke pony vind. Ik herinner me nog heel goed hoe graag ik dat op jouw leeftijd wilde... :j

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 10:20

Nee we hebben een tuinhuisje in Almere

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:07