Starten (HIT) Actief stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je wel of geen gebruik maken van (HIT) Actief Stal in omgeving Ede?

Wel
6 (42%)
Geen
8 (57%)

Totaal aantal stemmen: 14

Blieb12345

Starten (HIT) Actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:48

Op dit moment loop ik met plannen rond om een (HIT) Actief Stal in de omgeving van Ede te beginnen. Wie weet of hier vraag naar is? /3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:56

Ik zou er geen gebruik van maken. Even los van de omgeving, wat niet mijn regio is, ben ik teruggekomen van het concept hit-actief. het leek mij eerst ideaal maar nu ik er meer (ervaringen) over heb gelezen denk ik dat het voor mijn paard een te hard leven is in de groep. Zij is laag in de rangorde en moet altijd vechten voor een plekje. Zelfs in een klein groepje op het land moet ik goed uitzoeken wie er bij haar staat andrs krijgt ze geen rust. Op mijn vorige stal deden we aan strookbegrazing. Mijn paard zag echter nooit een nieuw strookje. De andere twee merries gingen daar dan grazen en joegen en schopten mijn paard weg. Zij stond op het kaal gegeten stuk en werd ook daar soms nog weer verdreven.
Op mijn huidge stal is er groot land met voldoende gras, dus dat scheelt al enorm. En een kleine, zorgvuldig samengestelde kudde. Dan gaat het goed.

fannetje

Re: Starten (HIT) Actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:03

Hit actief weet ik niet, maar de plekken waar je paard zomer en winter de hele dag naar buiten kan zijn schaars. Mocht je iets beginnen waarbij je stal aanbied icm hele dag weidegang en een goede bak en goede uitrij mogelijkheden, tegen nette prijs, dan zal je snel vol staan denk.
Die van mij staat nu achterin lunteren (meulunteren), in PP systeem, maar zou liever dichterbij Ede staan.
Aan welke locatie zit je te denken?

Blieb12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:19

Hoi Fannetje,

Het zou een actief stal worden waarbij zomers sowieso weidegang wordt geboden. Ik moet even kijken wat de mogelijkheden 's winters worden. Ik weet niet of ik daarvoor genoeg gras zou hebben. Ik zit ook aan de Barneveldse kant van Ede. Helaas niet dichter bij Ede voor jou ;(