Wij kunnen een stukje weide huren en daar staan nu ijzeren paaltjes omheen. Nu wil ik graag stroomdraad of lint of koord om het stukje land maken (+/- 1000 m2), maar ik weet niet of je hier speciale isolatoren voor nodig hebt en zo ja, wat heb ik dan nodig?
LiVetime
Geplaatst: 31-05-13 10:07
IJzeren paaltjes? Wat hadden die eerder voor nut in die wei? Als het even kan zou ik ze eruit halen en houten paaltjes of prikpaaltjes voor terug zetten, als dat mag van de verhuurder.
Daar zijn speciale isolatoren voor, maar die zijn erg duur. Met afstandsisolatoren (standaard) kan het ook, maar dat gaat wel roesten.
Zunzuncito
Geplaatst: 31-05-13 10:11
Je hebt isolatoren nodig die je of op de palen zelf zou kunen bevestigen, of die je eromheen kan vastschoeven (en die ik nog nooit heb gezien) . Mag je gaten maken in de palen of zitten ze er al? Dan kan je er elke willekeurige isolator is vastmaken. Als dat niet mag kan je nog overwegen een lijn met eigen (plastic) paaltjes te maken aan de binnenkant van de wei (of van die ijzeren paaltjes met een isolator er al op gemonteerd).
LiVetime
Geplaatst: 31-05-13 10:12
Ik zeg toch niet dat ijzeren paaltjes geen nut hebben. Ik vraag alleen wat het nut is van ijzeren paaltjes, als in een serieuze vraag. Ik ken namelijk geen ijzeren paaltjes als afrastering. Niet gelijk zo kort door de bocht reageren
little_king
Geplaatst: 31-05-13 10:13
dat ronde klem je om de paal in het andere uiteinde kan het koord. Je hebt er ook waar lint door kan, dan is het uiteinde anders.
little_king
Geplaatst: 31-05-13 10:16
voor lint
Hier hoef je niet bij te boren, dat mag meestal niet als je huurt. Dan roest er ook niets.
LiVetime
Geplaatst: 31-05-13 10:17
Ah.. weer wat geleerd
DubbelFun
Geplaatst: 01-06-13 09:11
@leorah: wat voor soort ijzeren paaltjes zijn het. Idd die ronde van 6 cm waar vaak harmonicagaas tegenaan zit ??
Deze bedoel ik
Daarvoor is een hele handige én goedkope oplossing om stroomdraad/koord tegen te bevestigen.
En niet die rare lange (en dure) afstandhouders die je hier al op ziet
Wat ik al gezien heb, als er tenminste geen gaas tussen zit, is gaten geboord door de paaltjes en dan een stukje tuinslang er doorheen, daar doorheen dan de draad. Moet je er wel rekening mee houden dat je paarden nog kunnen schuren tegen de paaltjes...
Little king, dat hangt er natuurlijk van af wat het precieze materiaal van de paaltjes is (ik neem aan dat die paaltjes nu ook op een of andere manier tegen roest behandeld zijn). Bovendien is het maar EEN tip, niet per se diegene die TS dient te gebruiken.