Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
secricible schreef:Besef je je dat deze ponys het gras opeten en kapot trappen? Ook als de grond nat en drassig is. Het gevolg is dat al je gras verandert in modder en er daardoor geen gras meer staat. Om dat te voorkomen heb je echt heel veel grond nodig, ruim 1 hectare schat ik (10.000m2) als het niet meer is...
Voor de mest zul je een plek moeten hebben die afgezet is en waar de mest niet de grond in kan, maar ik denk dat met twee kleine shetlanders dat opzich nog wel te doen is.
Of het mag? Dat zul je met de gemeente moeten bespreken, die moeten toestemming geven.
Hazouk schreef:Hier in de buurt heeft iemand midden in de winkelstraat een shetlander en een geit in de tuin,
die staat met schuilstal maar op zo'n 8 vierkante meter denk ik.
word wel af en toe met de pony in het bos gelopen volgens mij.
ik zou het niet aanraden om een pony op 8 vierkante meter te houden, maar het is blijkbaar wel toegestaan.
Lianne86 schreef:Ik had mijn pony (e-pony) ook in de tuin staanPer ongeluk ook ooit in de voortuin
(Toen was ie ontsnapt... )
Mijn tuin was alleen wel 2 hectaregewoon in een normaal tuintje is het nauwelijks te doen
Te weinig ruimte + onpraktisch... En wat doe je met de mest (denk even aan klagende buren etc).... Of het mag, weet ik niet zeker... Weet wel dat je in het buitengebied maar x aantal paarden mag hebben bijvoorbeeld...
vivianxkus schreef:maar ik heb er allemaal geen ervaring mee
Hazouk schreef:Hier in de buurt heeft iemand midden in de winkelstraat een shetlander en een geit in de tuin,
die staat met schuilstal maar op zo'n 8 vierkante meter denk ik.
word wel af en toe met de pony in het bos gelopen volgens mij.
ik zou het niet aanraden om een pony op 8 vierkante meter te houden, maar het is blijkbaar wel toegestaan.
vivianxkus schreef:secricible schreef:Besef je je dat deze ponys het gras opeten en kapot trappen? Ook als de grond nat en drassig is. Het gevolg is dat al je gras verandert in modder en er daardoor geen gras meer staat. Om dat te voorkomen heb je echt heel veel grond nodig, ruim 1 hectare schat ik (10.000m2) als het niet meer is...
Voor de mest zul je een plek moeten hebben die afgezet is en waar de mest niet de grond in kan, maar ik denk dat met twee kleine shetlanders dat opzich nog wel te doen is.
Of het mag? Dat zul je met de gemeente moeten bespreken, die moeten toestemming geven.
Het is best een grote tuin, dus we kunnen wel steeds stukjes afzetten, zodat er altijd gras is. In de winter kan je ze toch hooi geven i.p.v. gras, jatoch? Sommige paarden hebben helemaal geen gras, maar alleen hooi en hier kunnen ze ook 24/7 buiten staan met elkaar. In mijn ogen zou dit allemaal best kunnen, maar ik heb er allemaal geen ervaring mee, dus daarom bedank ik jullie ook voor alle reacties!
vivianxkus schreef:Lianne86 schreef:Ik had mijn pony (e-pony) ook in de tuin staanPer ongeluk ook ooit in de voortuin
(Toen was ie ontsnapt... )
Mijn tuin was alleen wel 2 hectaregewoon in een normaal tuintje is het nauwelijks te doen
Te weinig ruimte + onpraktisch... En wat doe je met de mest (denk even aan klagende buren etc).... Of het mag, weet ik niet zeker... Weet wel dat je in het buitengebied maar x aantal paarden mag hebben bijvoorbeeld...
Is je paardje weer terug gevonden :p? Helaas geen buitengebied, zo'n huis wilden mijn ouders helaas niet, jammer. Met het mest, hebben we nog geen idee.