Kan ik op dit batterij-apparaat auto accu's aansluiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Kan ik op dit batterij-apparaat auto accu's aansluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:24

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:43

Volgens mij is een auto accu veel te licht hiervoor,9 volt batterijen zijn niet zo duur hoor. Wij gebruiken zelf vrachtwagen accu's (12 volt) en die kunnen wel maar denk dat een auto accu te licht is.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:31

Dit toestel kan je niet aansluiten op een auto accu.
Het toestel is geschikt voor 9 volt en een auto accu levert 12 volt.
Als je een auto accu wil gebruiken moet je een toestel zoeken dat op 12 volt werkt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:53

Patsab schreef:
Volgens mij is een auto accu veel te licht hiervoor,9 volt batterijen zijn niet zo duur hoor. Wij gebruiken zelf vrachtwagen accu's (12 volt) en die kunnen wel maar denk dat een auto accu te licht is.

Nee hoor; wanneer je, zoals MarcR al beschrijft, een goed accu-apparaat neemt, kan een gewone 60Ah autoaccu dat prima redden.
Wil je het goed doen, gebruik je tractie-accu's of zgn deep-cycle accu's alleen zijn die 3 - 4 keer zo duur. Welliswaar gaan ze bij goed onderhoud ook veel langer mee, maar aan dat goede onderhoud ontbreekt het nogal eens.......

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:01

ikke schreef:
Patsab schreef:

Nee hoor; wanneer je, zoals MarcR al beschrijft, een goed accu-apparaat neemt, kan een gewone 60Ah autoaccu dat prima redden.
Wil je het goed doen, gebruik je tractie-accu's of zgn deep-cycle accu's alleen zijn die 3 - 4 keer zo duur. Welliswaar gaan ze bij goed onderhoud ook veel langer mee, maar aan dat goede onderhoud ontbreekt het nogal eens.......

Een goede autoaccu kan een stroomapparaat wel goed doen (ik heb er zelf 1 op accu) maar ik zou het NIET proberen met het apparaat wat de TS in de openingspost heeft staan. Dat is nl een echt 9 volt apparaat, die gaat echt kapot als je er een 12 volt accu op zet. Dat kunnen de printplaten niet aan, die branden dan door.

Ik heb zelf dus net een apparaat op accu gekocht (voor vrijwel dezelfde prijs als die van de link van de TS) alleen is de mijne wel 12 volt. Als je er dus persee 1 op accu wilt, echt gaan zoeken naar een 12 volts.

genja

Re: Kan ik op dit batterij-apparaat auto accu's aansluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:05

Nienke kan je op de site van agradi geen goed apparaat vinden daar is op dit moment op alles 20% korting dus wie weet.

Groetjes genja

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:57

Ik heb er 3 van agradi, 90,- per stuk, los accu kabeltje erbij voor 16,50 en accu erop.
Staat wel bij dat het met dat apparaat kan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 23:00

Ik ga het toch anders aanpakken! Ben geslaagd via weidewinkel.nl...
Binnenkort gaan ze wat meemaken ;-)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:23

Ben benieuwd wat je gekocht hebt.