Waar stallen en mestbak aanschaffen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Waar stallen en mestbak aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:43

Mijn pony's staan al 14 jaar op een heerlijk land in de randstad waar ze 24/7 op het land staan met open stallen en schuilstallen.

Nu zijn, na 14 jaar, de stallen hoognodig aan vervanging toe. Van het bedrijf waar we bij op het terrein staan hebben we een budget gekregen om stallen aan te schaffen maar..... waar kan ik voor zo'n gunstig mogelijke prijs prettige, stevige stallen kopen?

Zelf maken hebben we 14 jaar geleden gedaan, maar nu hebben we iets meer saldo waardoor het allemaal net een stukje netter kan.

Het gaat om 2 x 3 stallen, buitenstallen, liefst met een overkapping.
Ook zoeken we een schuilstal (6mx3m?).

Waar komen die van jullie vandaan? En wat waren de kosten?

Dan zitten we ook nog met een mestbak, deze zal van beton moeten zijn. Waar haal ik dat?

Tips voor goede containers voor het tuigage en hooi zijn ook welkom.

Wie o wie heeft voor mij de beste tip?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:45

gewoon bij meerder bedrijven prijzen opvragen. en meteen ff vragen of ze nog een beursmodel ofzo hebben staan. of stallen die verhuurd zijn geweest op een wedstrijd ofzo die je met korting kan hebben.

ik verwacht niet dat je zo een betonnen metbak kant en klaar kan kopen, die zul je moeten laten storten.

LovingTweety

Re: Waar stallen en mestbak aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 09:47

Prijzen opvragen hebben we ook wel gedaan, maar ik zoek ook naar ervaringen van bokkers. Welk bedrijf levert prettig en compleet, en welke is absoluut af te raden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:31

Betonsilo's voor mest kun je bij bedrijven als MBS-beton of Bosch beton kopen. Dit zijn losse elementen die je door een loonwerker moet laten plaatsen. De bodem bestaat uit Stelconplaten. Je kunt ook alleen de Stelconplaten laten leggen en een plaatselijke metselaar er een keerwand omheen laten metselen. Geen idee of dat de moeite waard is qua prijs.

Wij hebben prefab stallen van Prubo, maar ik weet niet of die firma nog bestaat. Erg tevreden over de stallen, de levering en de bouw, maar dat is wel bijna 20 jaar geleden :+
Je kunt ook een plaatselijke aannemer laten bouwen met hout en damwandplaten of sandwichpanelen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 10:37

Hoi Ibbel,

Bedankt voor je reactie, vooral over de betonplaten. Gezien er nieuwbouw is op het terrein van de weide én zij al komen helpen is dat zeker een optie!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:33

Prubo bestaat nog steeds, hebben 4 jaar geleden onze stallen geplaatst en vorig jaar hebben ze een al bestaande aanbouw van onze andere schuur 'gerenoveerd'. Wij zijn er zeer tevreden over.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:39

Ik lees ff mee!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:27

LovingTweety schreef:
Prijzen opvragen hebben we ook wel gedaan, maar ik zoek ook naar ervaringen van bokkers. Welk bedrijf levert prettig en compleet, en welke is absoluut af te raden.

dan is het misschien wel handig om aan te geven in welke regio je zit ;)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:08

Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij horsestables.bv.
Hun website ziet er heel onprofessioneel en rommelig uit vond ik,
maar het is een super service, super goede en mooie stallen en ik denk aan de beste prijs. Voor meer info mag je PB sturen.

Wij hebben 2 stallen van 3x3+5m met lessenaarsdak (steekt een stukje uit zodat hun hoofd droog blijft) en de prijs kwam op 1600 euro per stal (dus 3200 in totaal).
De wanden zijn 10cm dik, stallen zijn uit hout, er is een raampje met tralies en de deur bestaat uit 2 delen.
Ik ben er super tevreden over!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:10

Afgelopen najaar hebben wij een mestplaats laten aanleggen door Bosch Beton uit Kootwijkerbroek.
Je kan ze daar in alle maten laten maken en plaatsen. Zelf even afkitten met de door hun bijgeleverde kit en dan voldoet die direct aan de eisen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 14:11

We zitten in de omgeving van Den Haag, maar veel bedrijven leveren door heel nederland dus zoek ik gewoon recensies, omgeving maakt niets uit.

Horsestables heb ik inderdaad ook al een offerte voor gevraagd.