Urine absorptieverschil houtpellets en hennep?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HappyHorse33

Urine absorptieverschil houtpellets en hennep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:13

Ik ben in het bezit van een smodderpoets.alles al geprobeerd, niks garandeerd een schone stal. Stro eet ze op, houtsnippers dikke bende, zevertrapt de poep , wat het nog smeriger maakt.
Staat nu op hennep, maar ik ben in een maand 18 zakken kwijt. Na 2 weken is de stal( elke dag uitmesten) zon waterballet dat de hele stal weer leeg moet.
Het loopt financieel de spuigaten uit.
Fysiek niks mee aan de hand.

Lees nu over houtpellets. Iemand ervaring mee vs hennep?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:35

Heeft je paard een drinkbak met een lepel in zijn stal ?
Zo ja moet je hem eens ongezien observeren of hij niet speelt met de drinkbak en zo zijn stal onder water zet.
Onze merrie deed dit ook toen ze een winter op stal stond en toen hebben we haar drinkbak vervangen door een model met een vlotter, zo kon ze haar stal niet meer onder water zetten.

DubbelFun

Re: Urine absorptieverschil houtpellets en hennep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:29

Ze kan ook veel drinken omdat ze een suikerprobleem heeft. Niet direkt Cushing, maar wel 'op weg' zeg maar.

Hennep ken ik niet, maar houtkorrels wel. Die gebruik ik nu ook voor mijn IR-27jarige en dat helpt wel.
Verwacht niet de mooie praatjes dat je maanden met een stal doet, maar het houdt de boel wel droger.

Als 'de mooiste provincie van NL' :D in de buurt van Ede ligt mag je een paar zakjes komen halen (tegen kostprijs) om te proberen.

HappyHorse33

Re: Urine absorptieverschil houtpellets en hennep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 17:09

@dubbeldun: nee helaas, dat wordt hem niet, iets te ver weg...

Helaas, drinkbak mag van pensionhoudster niks aan gedaan worden, ivm evt problemen in de winter. Dierenarts niks fysiek gevonden.