Scheren maar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimberleyE

Scheren maar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 12:55

Hay,

Even jullie "gedachte" nodig.. Aankomende week mag ik eindelijk mijn langverwachte scheer apparaat ophalen..
En kan niet wachten om te beginnen met scheren..

Maar ik zat net even beetje te surfen en meestal zie je toch wel patronen geschoren.. Deken of Sjabrak..
Nu vraag ik me het volgende af:

1. Ik woon niet in Nederland maar in Saudi en het is hier nu Bloedheet..
2. De paarden die ik kaal wil scheren hebben geen zadels of tuig op.. en hebben zeker nu in de zomer weinig tot geen exercise behalve Zee-training....

moet ik ze dan alsnog in een vormpje scheren of kan gewoon alles eraf? ( Ze heeft namelijk ook last van huidirritatie en medicatie pakt beter direct op de huid volgens mijn da.. )

Just let me know what you think of it :)
Thanks, Kim

Borisje

Re: Scheren maar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:00

Waarom wil je ze scheren als ze niet werken? O:) Ik kan me voorstellen dat ze dan alsnog last hebben van de hitte, maar zolang ze niet zweten als ze niks staan te doen zou ik lekker niet scheren.
En als ze echt last van de hitte hebben zou ik ze helemaal scheren, dan heeft een vormpje ook weinig zin. :)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:05

Haha ja je hebt een punt..
As i mentioned.. een van de dames zit nog behoorlijk in haar wintervacht.. ( probleemmerrie) en staat wel te zweten op stal.. en ze staan niet continu binnen in de stal maar ook buiten en daar word het wel warm..
Vind het denk ik gewoon prettiger.. maar helemaal is ook waar ik aan dacht :)
]Thanks voor je reactie !

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:52

let wel op dat je heel wat haar eraf haalt, als het paard dan in het zonnetje staat kan die verbranden :=

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:53

Ik zou gewoon helemaal doen bij de paarden die eventueel een huidirritatie hebben of nog een wintervacht. Paarden die echter normaal in hun vacht zitten en niks doen zou ik gewoon zo laten :).

Wat voor kleuren zijn het i.v.m. verbranden?

Edit: Zie dat just_kiki ook al aan verbranden dacht :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:43

Lastig, rug, achterhand komt de zon vol op en hebben ze die vacht als bescherming nodig, maar het is de vraag hoeveel de bodem weer reflecteerd waardoor de buik kan verbranden als je die scheert. Hals + borst scheren helpt vaak al veel, omdat paarden daar het eerste proberen de warmte kwijt te raken.

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:03

Welke kleuren zijn het dan? ivm verbranden

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:03

het haar beschermd het paard tegen zonnebrand op de huid.scheren werkt averechts..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:34

spicegirl schreef:
het haar beschermd het paard tegen zonnebrand op de huid.scheren werkt averechts..

Hangt van het schema af van de paarden. Je ziet vaak in de UAE dat paarden overdag overdekt staan en in de avond pas de wei op gaan wegens hitte. :) Zelfde als de trainingen die vinden vaak ook 's avonds en 's nachts plaats :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:53

Ik zou helmaal scheren en dan savonds pas buiten zetten ;)
heb in bahrain gewoond, Daar gingen onze paarden pas vanaf 5 uur naar buiten vanwege hitte en dan begon de zon al onder te gaan ;)
Ze hadden natuurlijk wel ruime stallen met airco ect.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:35

en als dat niet kan alleen de borst maar de rug bedekt laten

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:17

Jeej, Bedankt voor de info... !
Ja verbranden stom maar eigenlijk niet eens aan gedacht.
Je de kleuren zijn hier over het algemeen Wit/Schimmel , Grijs/schimmel Beetje Roodschimmel, bruin en dan hebben we ze wel gehad...

Ik heb bijv. een Zwarte dame.. zit dus nog in der vacht komt niet heel veel buiten omdat ze net geopereerd is, maar staat echt te druipen in de stal.. dus die doe ik wel helemaal denk ik.. Maar inderdaad anders eerst maar eens beginnen met hals en borst..

@Rayoow, Ik had je naam al eens eerder voorbij zien komen dat je in Bahrein hebt gewoond.. Thanks voor je info! ;-)