Hey, Ik heb even een vraag het is misschien een domme vraag. Maar sinds deze week heb ik een shetlander en deze moet natuurlijk ontwormd worden. Nu als ik mijn pony ontworm is dit voor 350kg en heb ik dus nog veel over, de shetlander is 6 maanden oud en niet zo groot dus ik denk zo een 100-150 kg? Nu is mijn vraag : kan ik 1 spuit voor deze 2 paarden doen? Of mag dit niet omdat het dan minder goed werkt ofzo? Ik vroeg het mij even af, anders koop ik natuurlijk 2 spuiten.
jup ik verdeel m altijd over mijn minishet en arabier
Jes
Geplaatst: 24-05-13 20:01
Ja hoor dat kan gewoon. Ik zou dan eerst je pony ontwormen en daarna de shet, dit zodat mocht het ringetje van de dosering losschieten de shet niet al te veel ontworming krijgt.
Ik verdeel er hier nu 2 over 3 pony's, maar ik heb een oude equimax spuit die ik thuis al vul voor nr. 3. Dan hoef ik op de wei niet te prutsen met doseringen.
Ja ik doe het ook! Maar ik moet er wel op letten dat ik de spuiten koop waar genoeg inzit, omdat ik de kleine voor 200 kilo ontworm en de grotere 500 kilo. Je hebt tegenwoordig gelukkig genoeg spuiten waar 700 of 800 inzit.